چهارشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۳۲۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تصویب اعمال روش‌های نظارتی سازمان حمایت بر خدمات وزارت جهاد کشاورزی/ بررسی فوری کالاهای دارای بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت

وزیر صنعت تاکید کرد: بر لزوم پاسخگویی سریع به درخواست رییس‌جمهور مبنی بر رسیدگی به کالاهای با بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت تاکید داریم.

محمد شریعتمداری افزود: وضعیت اقلام و کالاهای اساسی کشور مطلوب است و مداخله در بازار با پیش بینی افزایش تقاضای یک محصول در فصل خاص مصرف آن، ضرورت دارد.

وی گفت : اصلاح روش‌های توزیع کالا و نظارت بر بازار از جمله موارد مورد تأکید در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است و رییس جمهور دستور رسیدگی به کالاهایی که بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتند، را صادر کرد و از بانک مرکزی انتظار دارم در بررسی علت افزایش قیمت اقلام ضروری که دولت مسئولیت تنظیم بازار آن‌ها را بر عهده دارد، همکاری‌های لازم را انجام دهد.

وزیر صنعت معدن وتجارت افزود:سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تنها سازمان تخصصی کنترل و بررسی  قیمت است و در مجمع عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعمال روش‌های نظارتی این سازمان بر خدمات وزارت جهاد کشاورزی همانند وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب شد.

وی تصریح کرد: باید از  واردات بی رویه برنج به خصوص در فصل عرضه آن جلوگیری شود و به تنظیم بازار این محصول توجه جدی کنیم.

شریعتمداری تاکید کرد : افزایش قیمت محصولات نباید به گونه‌ای شود که مصرف کننده‌ و تولیدکننده‌ همزمان زیان ببینند و این موضوع باید توسط دستگاه‌های ذیربط پیش بینی شود.

به‌گفته وی  قیمت تعیین شده ۷۵۰۰ تومانی هر کیلو مرغ برای عرضه به بازار کارشناسی و معقول است و کف و سقف این قیمت به ترتیب ۷۱۰۰ و ۷۸۰۰ تومان در نظر گرفته شود.
(چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها