سه شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۲۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واردات پودر تخم مرغ دردسر ساز شد/ ثبات نسبی قیمت در بازار

یک مقام مسوول گفت: واردات پودر تخم مرغ از سوی صنایع غذایی مختلف موجب شده تولیدکنندگان دلگرمی در این صنعت نداشته باشند.

فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار از ثبات نسبی بازار تخم مرغ خبر داد و گفت: اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 4 هزار تومان معادل دانه ای 266 تومان است.

وی با اشاره به اینکه عرضه تخم مرغ با نرخ بالای 400 تومان در خرده فروشی ها توجیه اقتصادی ندارد، افزود: نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ  فله در مغازه ها 350 تا 400 تومان است.

به گفته طلاکش هر عدد تخم مرغ بسته بندی، شناسنامه دار و زرده طلایی با نرخ بالای 400 تومان در خرده فروشی ها عرضه می شود.

وی با پیش بینی قیمت تخم مرغ در روزهای آتی گفت: کاهش مصرف تخم مرغ در ایام محرم و واردات پودر تخم مرغ از سوی صنایع غذایی موجب شده تولیدکنندگان دلگرمی در این صنعت نداشته باشند.

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار ادامه داد: علی رغم بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ،به سبب افزایش نیافتن نرخ واردات پودر تخم مرغ از 15 به 40 درصد از سوی شورای اقتصاد،تقاضای چندانی برای خرید تخم مرغ از مرغدار وجود ندارد.

وی گفت: روزانه 2 هزار و 600 تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که کاهش تقاضا از سوی صنایع غذایی موجب مازاد 70 تنی از این میزان تولید شده که این امر ضربه مهلکی را به صنعت تخم مرغ وارد کرده است.

به گفته طلاکش تا دو ماه آینده در صورت ادامه روند تولید و واردات به شکل کنونی پیش بینی می شود که نرخ تخم مرغ در بازار افزایشی نداشته باشد.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با بیان اینکه عملا صادرات تخم مرغ متوقف شده است، افزود: اکنون مقدار جزئی تنها به افغانستان صادر می شود که نمی توان آن را جز آمار صادراتی به حساب آورد .

وی تصریح کرد: از ابتدای سال حدود 6 هزار و 500 تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده که در صورت نبود مشوق صادراتی امکان رقابت و ورود به بازارهای اصلی صادراتی وجود ندارد./  باشگاه خبرنگاران جوان،
(سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها