سه شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۳۲۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

پاکستان از ایران گوجه فرنگی وارد می‌کند

دولت فدرال پاکستان تصمیم گرفته تلاش هایی برای واردات گوجه فرنگی از ایران و افغاستان انجام دهد.

در حالی که کمبود گوجه فرنگی در پنجاب و دیگر مناطق پاکستان تشدید شده، دولت فدرال پاکستان تصمیم گرفته شرایط واردات گوجه فرنگی از هند را تسهیل نکند. بلکه در عوض تلاش هایی برای واردات گوجه فرنگی از ایران و افغاستان به جای هند شروع شده است.

روز دوشنبه 14 کامیون گوجه فرنگی از کابل به لاهور رسید و 17 کامیون هم امروز خواهد رسید. سکندر حیات خان بوسان، وزیر امنیت غذایی و تحقیقات پاکستان واردات گوجه فرنگی از هند را رد کرد.

صادر کنندگان هندی سبزیجات با پیش بینی تسهیل نسبی مقررات وارداتی از سوی اسلام آباد، مقادیر زیادی گوجه فرنگی به منظور صادرات به پاکستان به شهر آرمیتسار آورده اند. راجدیپ اوپال، صادر کننده هندی گفت، تقریبا 300 تا 350 کامیون گوجه فرنگی وارد آرمیتسار شده که بیش از نیاز این منطقه است. به گفته این تاجر، تجار سبزیجات انتظار دارند دولت پاکستان مقررات واردات سبزیجات از هند را تسهیل کند و در صورت تسهیل این مقررات همه می خواهند محموله های خود را به سرعت از مرز پاکستان رد کنند. وی افزود، اما آنها به ما اطلاع داده اند که وزارتخانه مربوطه در پاکستان تصمیم گرفته اجازه واردات گوجه فرنگی از هند را ندهد و ای برای ما خبری ناامید کننده است.

شهزاد چیما، مسئول کمیته تنظیم بازار شهر لاهور گفت، در طی 2 هفته آینده عرضه گوجه فرنگی از مناطق سوات و سند پاکستان آغاز خواهد شد. محصول گوجه فرنگی در این مناطق هنوز نرسیده است. «ما تلاش داریم از کانال های دیگر از طریق ایران و افغانستان گوجه فرنگی مورد نیاز بازار را تامین کنیم.»

بعد از ایام عید قربان، به دلیل بارندگی شدید، گوجه فرنگی در مناطق بلوچستان و سند پاکستان کمیاب شده بود و دولت این کشور به منظور تظیم بازار اقدام به واردات گوجه فرنگی از ایران و افغانستان کرده بود./ تسنیم
(سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها