سه شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۳۲۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ساز گرانی اقلام پروتئینی در بازار، کوک می‌شود/ نگرانی مردم از بازار سیاهِ قیمت در ایام محرم

با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بازار اقلام اساسی به سبب سودجویی دلالان و گرانفروشان با نوسان نسبی قیمت‌ها روبرو است.

با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بازار اقلام اساسی با نوسان نسبی قیمت روبرو شده که این امر به سبب سودجویی دلالان و گرانفروشان  نگرانی های برای مردم ایجاد کرده است.  گزارش های میدانی حاکی از آن است قیمت گوشت قرمز با افزایش و مرغ با کاهش جزیی قیمت در بازار روبرو شده است.

براین اساس هر کیلو گوشت گوساله با افزایش هزار تومانی نسبت به هفته گذشته 38 تا 43 هزار تومان، گوشت گوسفندی 41 تا 50 و مرغ 7 هزار و 200 تومان در بازار عرضه می شود.

علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی از ثبات نرخ گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 40 تا 41 هزار به مغازه دار و 43 تا 44 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام به مناسبت ماه محرم برای هیئت های مذهبی دارای مجوز از سازمان تبلیغات گوشت قرمز و مرغ با نرخ مصوب توزیع می‌کند که نمی‌توان انتظار داشت مشکل خاصی در بازار رخ دهد.

ملکی ادامه داد: هر کیلو گوشت گرم گوسفندی با نرخ 33 هزار و گوساله منجمد 23 هزار تومان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام به هیئت ها و حسینیه ها عرضه می شود.

وی با اشاره به وضعیت مناسب عرضه دام زنده  در ایام محرم بیان کرد: اکنون هر کیلو دام زنده با نرخ 17 تا 18 هزارتومان در اطراف تهران توزیع می شود و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: با توجه به فراوانی عرضه و کاهش تقاضا خبری از نوسان قیمت گوشت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نیست.

ضرورت افزایش واردات گوشت منجمد

منصور پوریان تامین کننده دام و گوشت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای گوشت منجمد، باید میزان واردات افزایش یابد.

وی افزود: افزایش واردات گوشت منجمد در ستاد تنظیم بازار و دامپزشکی در حال تصمیم گیری است که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در صورت کمبود بازار دچار تنش خواهد شد.

به گفته پوریان بخشی از گوشت مورد نیاز کشور از طریق داخل و بخش دیگر با واردات تامین می شود.

این تامین کننده دام و گوشت ادامه داد: با توجه به هزینه بالای انجماد در خارج از کشور از معاونت امور دام وزارتخانه تقاضا داریم که مجوز انجماد گوشت در داخل را صادر کند.

وی با بیان اینکه روزانه 100 تا 120 تن گوشت وارداتی در کشور توزیع می شود، گفت: با افزایش تقاضا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی باید میزان واردات افزایش یابد، چراکه در غیر این صورت به سبب خلأ بازار قیمت گوشت داخلی بالا می رود.

پوریان با اشاره به اینکه هر کیلو لاشه وارداتی با نرخ 29 هزار تومان توزیع می شود، تصریح کرد: قیمت هر کیلو گردن و ران وارداتی بسته بندی 42 هزار، میش داخلی 29 هزار و 500 تا 30 و شقه گوسفندی 42 هزار تومان است.

 عرضه مرغ منجمد بر کاهش مجدد قیمت دامن می زند

محمد یوسفی رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به روند کاهش قیمت مرغ در بازار بیان کرد: اکنون نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 300، مرغ آماده به طبخ  میدان بهمن 5 هزار و 900 و غرفه های میدان میوه و تره بار سطح شهر 6 هزار و 350 تومان است.

وی با اشاره به شرایط نامساعد صنعت مرغداری افزود: با وجود آنکه مرغداران در ماه های گذشته هر قطعه جوجه یکروزه را با نرخ 2 هزار و 700 تومان خریداری می کردند از این رو فروش مرغ زنده به نرخ 4 هزار و 200 تومان، زیان هزارتومانی مرغداران را در بردارد.

یوسفی قیمت مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، ورود حجاج و ایام محرم تأثیری در نوسان قیمت مرغ نخواهد داشت.

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در خاتمه یادآور شد: طبق روال همه ساله از 15 شهریور قیمت مرغ با روند کاهشی در بازار روبرو است که عرضه مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی در این ایام می تواند بر کاهش مجدد قیمت دامن بزند.
(سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها