سه شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۲۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

درخواست جامعه دامپزشکان از وزیر آموزش وپرورش درباره ذبح دام در مدارس

در این نامه که دوشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، ذبح و قربانی کردن دام به مناسبت آغاز سال تحصیلی در مدرسه ها، «نشاندهنده انجام نادرست سنتی پسندیده» خوانده شده است.

در این نامه که به امضای رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران و خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته شده، آمده است: این رفتار اشتباه جدای از ترویج خشونت و اشاعه فرهنگ حیوان آزاری و نادیده گرفتن حقوق حیوانات میان کودکان و نوجوانان، می تواند منشا خطراتی جدی برای بهداشت جسمی و سلامت روانی جامعه بویژه کودکان باشد.
«ذبح دام در محیط مدرسه و محل بازی کودکان می تواند باعث آلودگی محیط شود و گاهی اثر آن تا سال ها باقی می ماند».
در این نامه پیشنهاد شده است ضمن بررسی دقیق و گزارش گیری از مدارس سراسر کشور نسبت به ضدعفونی کردن محل های ذبح دام با همکاری ادارات دامپزشکی آن مناطق اقدام شود.
همچنین با صدور بخشنامه ای مقرر شود از این پس انجام چنین اعمالی در همه مراکز آموزشی و مدارس کشور ممنوع شود و در صورت نیاز از اماکن دارای مجوز سازمان دامپزشکی مانند کشتارگاه ها، دام ذبح شده تامین شود.
جامعه دامپزشکان ایران برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اعلام آمادگی کرد.
یازدهم شهریورماه معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ایرنا گفت: نگرانی از بیماری تب کریمه کنگو بسیار کمتر شده اما هنوز به طور کامل برطرف نشده است.
علیرضا رئیسی ادامه داد: این بیماری از طریق تماس مستقیم با دام بیمار منتقل می شود و توصیه می شود گوشت های قربانی تا 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود./ تسنیم
(سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶) ۰۸:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها