دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۲۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خریداری 90 هزار تن چای سبز در چین پایانی/ پرداخت 68 درصدی مطالبات چای‌کاران تا شروع چین سوم چای

معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای کشور گفت: در حال حاضر چین سوم و پایانی چای آغاز شده و از آغاز این چین ما حدود 90 هزار تن برگ سبز از چای کاران خریداری کرده ایم.

گودرز خرداد پور معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای کشور در خصوص چین پایانی برگ سبز اظهار کرد: از روز اول مهر ماه ما چین سوم و پایانی برگ سبز را شروع کردیم که این چین تا اواخر مهر و اوایل آبان ادامه خواهد داشت.

 وی افزود: تاکنون و با شروع چین سوم بیش از 90 هزار تن چای سبز از چای‌کاران خریداری شده است که 42 درصد از آنها درجه یک و 58 درصد برگ درجه دو محسوب می شوند.

خرداد پور در رابطه با ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده خاطر نشان کرد: ارزش ریالی این برگ سبز 176 میلیارد و 900 میلیون تومان است و میزان چای خشک تولید شده از این برگ سبز نیز، از هر 4/45 کیلو گرم، یک کیلوگرم چای خشک است.

وی افزود: بنابراین از میزان برگ سبزی که تاکنون خریداری شده حدود 20 هزار و 400 تن چای خشک تولید می شود.

معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای کشور با بیان اینکه تا کنون 68 درصد از مطالبات چای کاران پرداخت شده است، تصریح کرد: ما با 150 کارخانه قرار داد داریم و بخش دولتی و کارخانه ها تا کنون 121 میلیارد تومان از مطالبات چای کاران را که به صورت میانگین 68 درصد است را پرداخت کرده اند. از این میزان حدود 100 میلیارد سهم دولت و مابقی سهم کارخانجات بوده است.

خرداد پور در پایان گفت: تا پایان فصل چین پاییزه مطالبات چای کاران به صورت کامل پرداخت خواهد شد./ ایلنا
(دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها