دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۴
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۷۳۲۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

گزارش پدرام سلطانی از دهمین کنگره جهانی اتاق‌های بازرگانی

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران به تشریح جزئیات برنامه‌های کنگره جهانی اتاق‌های بازرگانی پرداخت و تصریح کرد که حضور موثر و پررنگ اتاق ایران در این کنگره بین المللی باعث شده اتاق‌های بازرگانی سایر کشور اشتیاق همکاری با ایران را پیدا کنند.

پدرام سلطانی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به ارائه گزارشی از دهمین کنگره جهانی اتاق‌های بازرگانی که اخیرا در استرالیا برگزار شد، عنوان کرد: ۲۰ سال است که اتاق‌های بازرگانی جهان هر دو سال یکبار دور هم جمع می‌شوند و درباره چالش‌های بخش خصوصی و نوآوری‌های خود با یکدیگر بحث می‌کنند و از هم یاد می‌گیرند.

وی افزود: ما در دوره‌های قبل حضور جدی در این کنگره نداشتیم اما در این دوره حضور پیدا کردیم و از حامیان برتر این کنگره بودیم. در این دوره غرفه ایران شلوغ‌ترین غرفه بود و ایران پدیده کنگره دهم اتاق‌های بازرگانی بود. با توجه به اطلاعاتی که از قبل آماده شده بود توانستیم خوراک فکری به دیگران بدهیم و در این کنگره با دست پر حضور پیدا کنیم.

سرپرست تیم اتاق بازرگانی ایران در دهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی اظهار کرد: برای نخستین بار دو اتاق از کشور ما توانست فینالیست این رقابت‌ها بشود، در ابتدا باور بر این نبود که ایران می‌تواند در این کنگره حرفی برای گفتن داشته باشد اما وقتی اتاق ایران مدل مطالعه شده خود را ارائه کرد، فدراسیون جهانی اتاق‌ها درخواست کرد در جلسات بعدی این مدل مطرح شود.

سلطانی ادامه داد:‌ ۹۰۰ نفر از مسئولین اتاق‌ها در سه روز به بحث و تبادل نظر پرداختند. طی مباحث مطرح شده یک نقطه نظر مشترک بین همه اتاق‌ها وجود داشت و آن این بود که زمان آن فرا رسیده که ابتکار عمل به دست بخش خصوصی و جامعه مدنی بیفتد. ارتقای سطح دانش در دنیا باعث مطالبه گری جامعه مدنی شده است. امروز بخش خصوصی نقش پیشران را در چالش‌های جهانی پیدا کرده است چرا که تمام اقداماتی که دولت‌ها انجام داده‌اند به صلح پایدار در منطقه نینجامیده است. در آن کنگره اتاق ایران پیشنهاد ایجاد جنبش اتاق‌ها برای صلح را مطرح کرد و این پیشنهاد اتاق ایران مورد استقبال قرار گرفت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره نتایج این کنگره برای ایران گفت: حضوری که اتاق ایران در این کنگره داشت موجب شد که بسیاری از اتاق‌های بازرگانی دنیا اشتیاق تعامل با ایران را پیدا کنند. نکته مهم دیگر در این کنگره استفاده از سکوهای بین المللی و چند جانبه برای استفاده از ظرفیت‌ها است. ما از امروز فعالیت‌مان را برای حضور در کنگره آینده در دو سال دیگر آغاز خواهیم کرد چرا که در این کنگره از ایران خواسته شد در دوره آینده به عنوان نایب رئیس حضور پیدا کند.
(دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها