شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۲
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۳۱۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نمایشگاه اختصاصی ایران در پایتخت ارمنستان گشایش یافت

نمایشگاه اقتصادی ویژه جمهوری اسلامی با حضور 50 شرکت ایرانی روز جمعه با حضور چندین مقام ایران و ارمنستان در مجموعه نمایشگاهی ایروان پایتخت این کشور گشایش یافت.

در این نمایشگاه که با حضور سورن کارایان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان، سیدکاظم سجادی سفیر ایران و حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و روسا و مدیران شرکت های ایرانی برگزار شد، مجموعه ای از توانمندی های تولیدی، صادراتی و اقتصادی عرضه شده است.
سجادی در آیین گشایش نمایشگاه گفت: پس از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه فشارها و تحریم های کشورهای غربی، ایران توانسته در زمینه های مختلف از جمله صنعتی، علمی و بازرگانی موفقیت های چشمگیری داشته باشد و مسیر پیشرفت و توسعه را با شتاب سپری کند.
وی افزود: اکنون شاهد حضور حدود 50 شرکت در نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمنستان هستیم که در زمینه های مختلف محصولات و تولیدات خود را به نمایش گذاشته اند.
سفیر ایران همچنین ابراز امیدواری کرد که فعالان اقتصادی، بازرگانان و تولیدکنندگان با همکاری و مشارکت در ساخت کارخانه های مشترک، محصولات و کالاهای تولیدی را به کشورهای دیگر صادر کنند تا برای مردم ایران و ارمنستان سودمندی داشته باشد.
وی در پایان سخنان خود نیز ضمن اشاره به اینکه ایران به عنوان یک کشور بزرگ در خاورمیانه دارای توانمندی های اثبات شده نزد جهانیان است، گفت: با همکاری مسئولان ایرانی و ارمنستانی، روابط هر روز توسعه می یابد و اکنون زمینه ها و فرصت های فراوان اقتصادی فراهم شده است که ضرورت دارد در دو کشور بهترین استفاده صورت گیرد.
کارایان وزیرتوسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان هم برگزاری این نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای توسعه روابط اقتصادی دانست و اظهار کرد: با وجود افزایش حجم مبادلات بین دو کشور، مقام ها و مسئولین ایرانی و ارمنستانی رضایت کاملی از این وضعیت ندارند، زیرا زمینه ها و توانمندی هایی زیادی هنوز مغفول مانده است.
وی همچنین با ابراز امیدواری برای اینکه برگزاری این نمایشگاه سرآغاز مهم دیگری در توسعه روابط اقتصادی دو کشور باشد، خواستار شد این برنامه سالانه و در هر دو کشور اجرا شود.
کارایان در پایان نیز با عالی خواندن روابط سیاسی ایران و ارمنستان، گسترش همکاری ها در حوزه اقتصادی، افزایش حجم و ارزش روابط تجاری را یک هدف اعلام کرد.
اسفهبدی معاون وزیر صنعت نیز در سخنان خود همکاری انجام شده و هدف گذاری برای برگزاری این نمایشگاه توسط سفیر ایران و مقام های ارمنستانی را برای توسعه همکاری ها ارزشمند خواند.
هوانس عزیزیان معاون وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان نیز با اعلام اینکه طی هفت ماه گذشته شاهد افزایش 40 درصدی صادرات این کشور به ایران و رشد 13 درصدی در این بخش از سوی مقابل بوده ایم، گفت: برگزاری این نمایشگاهها، امکان آشنایی مردم، تجار و تولید کنندگان دو طرف را با هدف افزایش حجم مبادلات فراهم می کند.
نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان تا روز دوشنبه برای بازدید عموم در مرکز نمایشگاههای بین المللی شهر ایروان دایر می باشد.
پس از سفر دی ماه سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان و مذاکره با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان، مذاکرات اعضای هیات عالی همراه با همتایان و سپس رفت و آمد متقابل هیات های مختلف، برنامه ها و زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور فراهم شده است.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.
(شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها