دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۱:۰۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۳۱۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
مدیرعامل آرد جنوب در حاشیه نمایشگاه شیرینی و شکلات گفت:

دولت باید اقتصاد آزاد را اجرایی کند / "دلاتو" برای اولین بار از جو دوسر/ نمایشگاه فرصتی برای نمایش گذاشتن محصولات و فن‌آوری‌هاست

مرتضی میثمی فرد مدیر عامل آرد جنوب به خبرنگار فودنا گفت: در حال حاضر مشکل مملکت ما در ایران اقتصاد است، اقتصاد است که موتور محرکه هر کشوری‌ست. کافیست به کشور چین نگاهی گذرا داشته‌باشیم خواهید دید پس از آنکه از عقاید غیرموجه خود دست کشید و آزادی عمل را در اقتصاد کشورش انتخاب کرد به چه شکوفائی دست یافت که در حاضر یکی از ابر اقتصادهای جهان را دارا می باشد.

به گزارش فودنا، مرتضی میثمی فرد، مدیرعامل آرد جنوب درباره اولویت و انتظار از دولت دوازدهم در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: کلمه انتظار یکی از معانیش توقع داشتن است در حالی زمانیکه عقلانیت حکم کند پشت آن یک اندیشه قراردارد که این اندیشه است که آدمی را به راه  صواب و رستگاری رهنمون می‌نماید.
مدیرعامل آرد جنوب در ادامه گفت: در حال حاضر مشکل مملکت ما در ایران اقتصاد است، اقتصاد است که موتور محرکه هر کشوری‌ست. کافیست به کشور چین نگاهی گذرا داشته‌باشیم خواهید دید پس از آنکه از عقاید غیرموجه خود دست کشید و آزادی عمل را در اقتصاد کشورش انتخاب کرد به چه شکوفائی دست یافت که در حاضر یکی از ابر اقتصادهای جهان را دارا می باشد.

ما نیز بایستی این اندیشه آزاد منشی را در راه اقتصاد خود انتخاب کنیم تا موفق شویم. شکوفائی انسان‌ها در آزاداندیشی آنها نهفته است لذا حکومت بایستی اجازه دهد که اقتصاد آزاد در کشور جان بگیرد  تا از این راه پر پیچ‌وخم بوروکراسی که همراه با رانت و لابی‌گری  است و موجب فقر و تنزل ارزش‌های انسانی شده است، دور شویم.

با چه دستاوردی در نمایشگاه شانزدهم شیرینی و شکلات حضور پیدا می‌کنید؟
میثمی فرد درباره دستاورد مجموعه خود در نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات نیز گفت: از آنجائی‌که از سال گذشته اولین خط تمام اتوماتیک بیسکوئیت و کوکی ما به بهره برداری رسید ، مصمم شدیم در این نمایشگاه به‌جهت عرضه محصولات خود و آشنائی بیشتر با نمایندگان خود در کشور حضور داشته باشیم.
این خط جدید، از تکنولوژی 2017-2016 کشور آلمان بهره‌برده است کانسبت ویژه تولیدات این کارخانه با برند "دلاتو"  هم اکنون در سطح کشور عرضه شده و در دسترس هموطنان عزیز می باشد. محصول دلاتو  که برای اولین بار در کشور از مواد اولیه جو دوسر oat    تهیه میگردد از مزایای بسیاری برخوردار است.
همانطوریکه شاید مطلع باشیدمحصول  جو دوسر و یا oat  در کشور تولید نمیشود و جزو مواد اولیه وارداتی است لیکن پیشنهاد شده که در کشور مبادرت بر کشت آن شود. همانطوریکه در زمان بهره برداری خط تک ماکارون گندم دورم جهت تولید آرد سمولینا در کشور نبود که با همت اینجانب وزارت جهاد کشاورزی مبادرت بر کشت آن در سطح کشور در نقاط مناسب آب و هوایی کرد.

نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات چه تاثیری در صنعت ایفا می‌کند؟
 قطعا" هر نمایشگاهی فرصتی است برای نمایش گذاردن محصولات و فن‌آوری‌های هر تولیدکننده‌ای و یا هر شرکتی. رونق اقتصاد هر کشوری بستگی به توانائی آن در عرضه تولید دارد و تولیدی که ارزش آن با قیمت‌های بین المللی هماهنگی داشته باشد.
بطور مثال در حال حاضر دولت گندم را از کشاورزی بیش از کیلوئی 13000 ریال می‌خرد که با توجه به هزینه‌های جانبی آن و نگهداری هر کیلو حدود 20.000 ریال برای دولت تمام می‌شود در حالیکه همین گندم با کیفیت بهتر دربنادر ایران وارد میشود حداکثر کیلوئی 9000 ریال.
در ایران تولید محصولات مشکلات فراوان است که قابل شمارش نیست ما از زمان‌های دور کشوری بودیم وارد کننده که همچنان هستیم . ما با توجه به قدمت کشورمان و با شرایط جغرافیایی که از شمال تا جنوب داریم و دقیقا" دارای چهار فصل جدا از همی که داریم میتوانیم حداقل در عرصه تولید محصولات کشاورزی و غذائی همواره حرفی برای گفتن داشته باشیم لیکن متاسفانه به نمایشگاه‌ها که نگاه می‌کنیم اکثرا" نمایندگی واردات کشورهای خارجی را به دوش می‌کشند که زیبنده نیست.

(دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶) ۰۱:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها