یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۱۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش 31 درصدی صید میگو در بوشهر

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان این استان در مدت 31 روز یکهزار و 867 تن میگو صید کردند که در مقایسه با سال گذشته 31 درصد افزایش نشان می دهد.

عباس آهنگر مقدم  افزود: 71 درصد میگوی صید شده ببری سبز و 29 درصد از گونه سفید بوده است.
وی اضافه کرد: براساس مصوبه کمیته صید استان بوشهر صید میگو از پنجم برای قایق ها و از هفتم مرداد ماه امسال برای دیگر شناورهای صیادی در آبهای سرزمینی این استان آغاز شد و تا پایان روز ششم شهریور ماه ادامه داشت.
آهنگر مقدم یادآور شد: در عملیات صید میگوی امسال هشت هزار صیاد با استفاده از 491 فروند قایق و 493 فروند لنج در آبهای استان بوشهر شرکت داشتند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر اظهار کرد: امسال طرح دریابست با ممنوعیت صید برای حفظ ذخایر آبزیان بویژه میگو از شانزدهم تیر آغاز شده بود که پنجم مرداد همزمان با آغاز صید میگو به پایان رسید.
وی یادآور شد: بررسی عوامل افزایش میزان صید میگو در آبهای استان بوشهر توسط مرکز تحقیقات شیلات استان بوشهر در دست اجراست.
آهنگر مقدم با اشاره به فعالیت 28 بندر صیادی در استان بوشهر اضافه کرد: هم اکنون 25 مرکز تخلیه صید میگو در استان بوشهر درنظر گرفته شده است که محصول قایق ها و لنج ها باید در این مراکز تخلیه شود.
وی یادآورشد: پارسال در مدت 40 روز عملیات صید میگو در آبهای استان بوشهر یکهزار و 228 تن میگو برداشت شد.
استان ساحلی بوشهر نقشی مهم، درصید و صیادی دارد طوریکه صیادان سالانه افزون بر61هزار تن انواع آبزی صید و به بازار فروش عرضه می کنند.
12تا 13هزار صیاد در امر صید و صیادی در استان بوشهر فعالیت و با احتساب فروشندگان و صنایع فرآوری آبزیان و خانواده آنان بخش عظیمی از جمعیت این استان از این راه امرار معاش می کنند. / ایرنا
(یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶) ۰۹:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها