یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۰:۲۷
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۳۱۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد

پیشرو بودن صنعت شیرینی و شکلات/آسیب شناسی طرح درج نکردن قیمت روی کالا

وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد که صنعت شیرینی و شکلات از جمله صنایع پیشرو در کشور بوده که سیاست جایگزینی صادرات را با خرید مواد اولیه و تبدیل آن به ارزش افزوده و محصول نهایی در دستور کار قرار داده است که از این سیاست حمایت می شود.

به گزارش ستاد خبری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت شیرینی و شکلات ایران محمد شریعتمداری در نخستین روز این نمایشگاه از غرفه‌های آن بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون در این صنعت به حدود ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و سالانه حدود ۶۰۰ میلیون دلار انواع شیرینی با شکلات به کشورهای مختلف صادر می‌شود که نشان دهنده ی رشد و بالندگی این صنعت است.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های صنعت شیرینی و شکلات این است که کمک می‌کند تا تولیدات بخش کشاورزی به قیمت مناسب تری از کشاورزان خریداری شود و از سوی دیگر به سیاست جایگزینی صادرات اهتمام دارد چراکه با واردات بخشی از مواد اولیه و تبدیل آن به محصول نهایی با ارزش افزوده ضمن افزایش صادرات در این زمینه به اشتغال‌زایی نیز در کشور منجر شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت شیرینی و شکلات صنعتی پیشرو در کشور است، ادامه داد: در دولت همه تلاش خود را به کار می بندیم تا از سیاست جایگزینی صادرات حمایت کنیم چراکه با استفاده از این سیاست می‌توان ضمن ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی صنعت را بیش از پیش توسعه داد.

*** آسیب شناسی طرح درج نکردن قیمت مصرف کننده روی کالا 

شریعتمداری گفت: اجرای طرح درج نکردن قیمت مصرف کننده روی محصولات به صورت پایلوت در چند استان به معنی آن نیست که صاحبان صنایع به  هر قیمتی که دلخواهشان باشد می توانند محصولشان را بفروشند بلکه به دلیل آن بود که برخی از صنایع قیمتی روی محصول شان هک کردند و با تخفیف بسیار ۵۰ تا هفتاد درصدی و هر قیمتی که می خواستند آن را به مغازه ها و عرضه کنندگان می فروختند و عملا نظام قیمت‌گذاری کالا مخدوش بود و  از این طریق در حق مصرف‌کنندگان اجحاف می‌شد. در این راستا طرح مذکور در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند کردن قیمت روی محصول به هر قیمتی که می‌خواهد بفروشند، اضافه کرد: این تلخ در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در دستور کار قرار گرفته و در دوره جدید کارگروه های تخصصی برای حل مشکلات آن پیش بینی کرده ایم و در صورت اینکه طرح مورد نظر قابل اصلاح نباشد نتایج آنگونه که باید به ثمر ننشیند در این تصمیم تجدید نظر می‌کنیم.
(یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶) ۰۰:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها