شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۰۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اثبات ناسالم بودن محصولات تراریخته در 40 مطالعه علمی/شرکت‌های غول آمریکا لابی‌گران تراریخته

سرطان‌زایی و ناسالم بودن محصولات تراریخته در 40 مطالعه مختلف از سوی دانشمندان اثبات شده است اما شرکت‌های تولیدکننده تراریخته به کمک پول نتیجه مطالعات را تغییر و سندسازی می‌کنند.

 با شواهد فراگیری که درباره مضر بودن محصولات تراریخته برای انسان وجود دارد، خطرات محصولات دستکاری شده ژنتیکی غیرقابل انکار است.

شرکت‌هایی که محصولات تراریخته (دستکاری شده ژنتیکی) تولید می‌کنند همواره ادعا دارند که این محصولات برای مصرف انسان بی‌خطر و بی‌ضرر است اما اگر شما از جمله آنهایی هستید که درباره سلامتی این محصولات شک دارید با ملاحظه تعداد زیادی از مطالعاتی که در این زمینه وجود داشته به خطرآفرین بودن این نوع محصولات دیگر شک نخواهید کرد.

شرکت‌هایی که این نوع محصولات را تولید می‌کنند حاشیه سود بالایی دارند و هیچ زمانی میزان درآمد آنها به چنین سطحی نرسیده است. آنها به لطف مهندسی ژنتیک می‌توانند محصولاتی تولید کنند که سال‌ها مورد استفاده بازار و کشت کشاورزان قرار گیرد.

غذایی که آنها به این طریق تولید می‌کنند و جایگزین نوع مرسوم می‌شود می‌تواند سود آنها را برای این شرکت‌ها به حداکثر برساند البته در چنین حالتی آنها هرگز حاضر نیستند که مردم درباره خطرآفرین بودن این نوع محصولات باخبر شوند.

شرکت‌هایی نظیر مونسانتو، داو و سینگنتا وقت و پول زیادی را برای پوشش واقعیت خطرآفرینی محصولات تراریخته هزینه می‌کنند.

این شرکت‌ها حتی دانشمندانی را اجیر می‌کنند تا مطالعاتی را بسازند که نشان دهد محصولاتشان در شرایط مطمئن است و حتی پول زیادی را به لابی‌گران و بخش‌های مرتبط با قانون می‌دهند تا بگویند که مطالعات دانشمندان مخالف تراریخته بر اساس واقعیت نیست.

یک مطالعه مشهوری توسط سرانیلی زیست‌شناس فرانسوی و تیم همراهش انجام شد و با کمال تأسف آنها دریافتند که موش‌هایی که از محصولات تراریخته استفاده کرده‌اند تومورهای سرطانی پیشرفته داشتند و نهایتاً مردند.

همان شرکت‌هایی که وجهه مخدوشی در جامعه بین‌المللی دارند تلاش کردند تا نتیجه این مطالعات را بی‌اعتبار کنند اما تنها این مطالعات نیست نمونه‌های زیادی از این دست مطالعات وجود دارد که تأثیر منفی مصرف محصولات تراریخته را نشان می‌دهد.

این مطالعات نشان دادند که ارتباطی بین مصرف محصولات دستکاری شده ژنتیکی و افزایش وزن، مشکلات تیروئید، مشکلات کلیه و کبد، کلسترول بالا و تولدهای ناقص دارد. / فارس
(شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها