پنج شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ / ۲۳:۵۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۳۰۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
گفتگو با محمدصادق مروارید، مدیر عامل شرکت نان قدس رضوی:

صادرات 40 درصد از تولید خطوط کیک اسفنجی «نان قدس رضوی» / احتمال تداوم رکود با توجه به شرایط فعلی

نان قدس رضوی از گذشته، حس وطعم زیبا و ماندگاری داشته که هنوز برای آحاد زائران رضوی و مسافران مشهد مقدس آشناست، مجمموعه ای که محصول‌هایش در مواردی به عنوان سوغات نیز از آنها استفاده می شود و محصول های جدیدتری که با نام اشترودل میان وعده مقوی و مغذی برای همه ی مردم، بخصوص زائران حرم امام رضا(ع) نیز جایگاه خوبی را به‌ دست آورده است؛ از این رو گفتگویی را با محمدصادق مروارید، مدیر عامل شرکت نان قدس رضوی که عضو هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان و صادر کنندگان نانچ، عضو انجمن مدیران صنایع، عضو اتاق بازر

نان قدس رضوی از گذشته، حس وطعم زیبا و ماندگاری داشته که هنوز برای آحاد زائران رضوی و مسافران مفودنا مقدس آشناست، مجمموعه ای که محصول‌هایش در مواردی به عنوان سوغات نیز از آنها استفاده می شود و محصول های جدیدتری که با نام اشترودل میان وعده مقوی و مغذی برای همه ی مردم، بخصوص زائران حرم امام رضا(ع) نیز جایگاه خوبی را به‌ دست آورده است؛ از این رو گفتگویی را با محمدصادق مروارید، مدیر عامل شرکت نان قدس رضوی که عضو هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان و صادر کنندگان نانچ، عضو انجمن مدیران صنایع، عضو اتاق بازرگانی صنایع ،معادن و کشاورزی ایران و عضو اتاق مشترک ایران و افغانستان و ایران و پاکستان هستند؛ ترتیب دادیم،که در این شماره با هم می خوانیم:

 

فودنا: توضیحی درباره مجموعه خود بفرمایید:

محمدصادق مروارید :   این شرکت فعالیت اصلی خود را بعنوان خباز خانه بیمارستان امام رضا (ع) در سال 1346 شروع ولیکن تاسیس آن بعنوان شرکت در سال 1351 می باشد .پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اجرای منویات تولیت محترم و مساعدت آستان قدس رضوی با سرمایه گذاری های قابل توجهی پروژه های متعددی اجرا نموده به نحوی که در حال حاضر شرکت نان قدس رضوی با ظرفیت سالیانه 37.000 تن محصولات متنوع یکی از بزرگترین کارخانجات صنایع غذایی در سطح کشور می باشد . در حال حاضر شرکت نان قدس رضوی با تعداد 13 خط تولید در کارگاههای اسفنجی 2 خط ، روغنی 3 خط ، اشترودل ، دونات ، ویفر و کارگاه نان و قنادی زمینه اشتغال برای 1000 نفر بطور مستقیم و 3000 نفر بطور غیرمستقیم را فراهم نموده است .

فودنا: آیا محصولی را بصورت انحصاری در اختیار دارید؟

محمدصادق مروارید :  محصولات نان لایه ای با طعم پیتزا خوراک بندری گوشت و قارچ جوجه کباب (با برند اشترودل رضوی)  و  نان لایه ای با مغزی کرم کاکائو و...(انو اشترودل های رضوی) ، شیرینی قالبی (پادرازی)

نان قدس رضوی - محمدصادق مروارید

فودنا: ویژگیهای محصوهای نان قدس رضوی چیست؟

محمدصادق مروارید :  باتوجه به اینکه این مجموعه متعلق به آستان قدس رضوی است خود را ملزم به رعایت کلیه استانداردهای کیفی تولید دانسته و در تولید محصولات خود مواد اولیه با بهترین کیفیت به کار برده تا مصرف کنندگان عزیز محصولی با کیفیت و متبرک را تجربه نمایند، که این موضوع منجر به افزایش بهای تمام شده محصول و عدم انتفاع اقتصادی در بخش هایی از عملیات گردیده که منطبق با سیاستهای کلان این مجموعه است.

فودنا: در زمینه ایمنی تولید، چه ممیزی هایی را برای اطمینان مشتریان لحاظ می کنید؟

محمدصادق مروارید :  محصولات این شرکت علاوه بر نظارت مستمر توسط واحد کنترل کیفی شرکت که دارای آزمایشگاه آکرودیته موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان رضوی است و مورد ارزیابی و نظارت سازمانهای دیگر نظارتی همچون موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی و معاونت غذا ودارو  نیز قرار میگیرد .

فودنا: آیا شرکت در زمینه صادرات نیز فعالیت دارد و اگر پاسخ مثبت است در چه جایگاهی قرار دارد؟

محمدصادق مروارید :  شرکت نان قدس رضوی در خطوط کیک اسفنجی حدود 40% تولیدات را صادر نموده و در سال های 1385 الی 1390 و 1394 بعنوان واحد نمونه صادرات استان انتخاب گردیده است و محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس ، آسیای میانه و عراق و پاکستان و افغانستان صادر می گردد . این شرکت جزو برندهای برتر کیک و شیرینی ایران در حوزه صادرات محصولات است.

فودنا: تعداد نمایندگیهای شما چه تعداد است و آیا نمایندگی جدیدی را قبول می کنید؟

محمدصادق مروارید :  60 نماینده فعال بله شهرستانهایی که فاقد نماینده فعال باشد در صورت احراز شرایط نمایندگی از سوی متقاضیان این امکان میسر است

فودنا: وضعیت اقتصادی و صنعت را چگونه ارزیابی میکنید و  آیا امسال را سال رونق و یا رکود اقتصادی میدانید؟

محمدصادق مروارید : باتوجه به شرایط عمومی اقتصاد احتمال تداوم رکود در سال جاری بیشتر است ولی اگر نقدینگی موجود در بانکها به سمت تولید جهت دهی شود و موانع تولید داخلی مرتفع گردد امکان تهیه کالای با کیفیت و رقابتی فراهم گردیده و این امر مطمئناً به رونق مضائف تولید خواهد انجامید که از بهترین نتایج آن ایجاد ایجاد اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال خواهد بود .

در حال حاضر اجرای ناقص چرخه مالیات بر ارزش افزوده و امکان عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای برخی از خریداران که تمایل آنها را به خرید از منابع غیر رسمی افزایش می دهد، حذف بخشی از اعتبار مالیاتی تولیدکنندگانی که محصولات معاف نیز تولید مینمایند، دوگانگی در نحوه شمول این کالاها، استفاده از نرخ یکسان در کلیه کالاها و خدمات را می توان از موانع اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دانست که نیاز است بازنگری گردد .

همچنین توجه بیشتر به امر صادرات با برقراری تعرفه های ترجیحی، اصلاح فرایند صادرات به برخی کشورها از مبادی که امکان اظهار میسر نمی باشد، اجرای مشوق هایی صادراتی، انعقاد توافق نامههای بینالمللی و ثبات تعرفههای گمرکی منجر به رونق تولید میگردد.

فودنا: مهمترین مشکلات امروز صنعت را چه می دانید؟

محمدصادق مروارید : 1. نداشتن استراتژی توسعه صنعتی روشن و مشخص 2. بلاتکلیفی صنایع بزرگ و دولتی3. صنایع بسیار قدیمی با تکنولوژی قدیمی 4. فقدان نهادهای حقوقی و قانونی کارآمد 5.تحریم بین المللی 6.سیاستهای اقتصادی دولت

فودنا: چشم انداز شما برای باقیمانده سال چیست و چه برنامه هایی را برای آینده و تولیدات خود دارید؟

محمدصادق مروارید : عرضه گسترده محصولات با ایجاد نمایندگی های جدید ، امکان عرضه مستقیم محصولات ، طراحی محصولات خاص و توسعه صادرات و توسعه تولید با برنامه هایی نظیر راه اندازی خطوط جدید ، اتوماسیون خطوط ، رفع گلوگاههای تولید ، افزایش کیفیت محصولات ، بهره مندی از کارشناسان مجرب در عملیات تحقیق و توسعه در دستور کار قرار گرفته است .

فودنا: سخن پایانی شما:

محمدصادق مروارید : در پایان ضمن آرزوی توفیق برای همه تلاشگران که در راستای عرضه محصولات با کیفیت داخلی گام بر می دارند  امیدوارم شرایط تولید به نحوی مهیا گردد که همگان با افتخار کالای ایرانی مصرف نمایند

 

محمدصادق مروارید، مدیر عامل شرکت نان قدس رضوی:

 

-  باتوجه به شرایط عمومی اقتصاد احتمال تداوم رکود در سال جاری بیشتر از رونق اقتصادی است

 

- توجه بیشتر به امر صادرات با برقراری تعرفه های ترجیحی، اصلاح فرایند صادرات به برخی کشورها از مبادی که امکان اظهار میسر نمی باشد، اجرای مشوق هایی صادراتی، انعقاد توافق نامه های بین المللی و ثبات تعرفه های گمرکی منجر به رونق تولید می گردد .

 

- نان قدس رضوی به عنوان زیر مجموعه «آستان قدس رضوی» خود را موظف به رعایت کلیه استانداردهای کیفی می داند

 

 

(پنج شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶) ۲۳:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها