سه شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۰۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

توقف دستور نعمت‌زاده برای حذف ارز مبادله‌ای 199 قلم کالا/ ایجاد انحصار برای وارد کنندگان دانه

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ایران گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور توقف اجرای نامه نعمت‌زاده برای حذف ارز مبادله‌ای ۱۹۹ قلم کالا را داده‌ است.

محمد یوسفی ، در پاسخ به این سؤال که آیا حذف ارز مبادله‌ای برای کنجاله سویا تأثیری بر افزایش قیمت مرغ و فرآورده‌های آن خواهد داشت، این‌گونه پاسخ داد که اگر یکسان‌سازی نرخ ارز اتفاق بیفتد و تفاوت ارز مبادله‌ای و ارز آزاد از بین برود، تأثیری بر افزایش قیمت‌ها نخواهد داشت، اما از آنجایی‌که امروز این تفاوت وجود دارد، به میزان تفاوت نرخ ارز مبادله‌ای و ارز آزاد یقیناً افزایش قیمت را در مرغ، گوشت، شیر و تخم‌مرغ خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که شریعتمداری وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت فعلاً دستور داده‌ تا نامه آقای نعمت‌زاده مسکوت بماند، خاطرنشان کرد: قرار شده تا بررسی‌ لازم برای اجرای این نامه انجام گیرد و تا تعیین تکلیف موضوع اجرایی نخواهد شد که اگر چنین چیزی باشد، باید از آقای شریعتمداری تشکر کرد.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: اگر نامه نعمت‌زاده برای حذف ارز مبادله‌ای محصولاتی مانند کنجاله سویا اجرایی شود، چیزی جز ایجاد انحصار برای واردکنندگان دانه در پی نخواهد داشت‌؛ چراکه دانه با ارز مبادله‌ای وارد می‌شود در صورتی‌که کنجاله باید با ارز آزاد و تعرفه وارد شود.

این گزارش حاکی است طی نامه‌ای که نعمت زاده وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت در روزهای پایانی وزارت خود ابلاغ کرده بود، قرار بود اختصاص ارز مبادله‌ای برای واردات 199 قلم کالا که 13 قلم آن شامل محصولات کشاورزی می‌شد، از اول مهرماه حذف شود. بر اساس این گزارش هم اکنون ارز مبادله‌ای با نرخ ارز در بازار آزاد دارای 16 درصد تفاوت است. / فارس
(سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶) ۱۳:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها