یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۲۹۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ردیابی و کانون کوبی آفت کنه نقره‌ای در باغات مرکبات مازندران

به گزارش فودنا، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ردیابی و کانون کوبی آفت کنه نقره ای در برخی از باغات مرکبات استان خبرداد.

عبدالرحمن زاغی اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی که در برخی از باغات مرکبات مازندران صورت گرفته است، کنه زنگ در باغات مشاهده شده است و کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت جهاد کشاورزی شهرستان ها برای جلوگیری از خسارت این آفت با توجه به تعدد نسل و کوتاه بودن دوره رشدی آفت، نسبت به ردیابی در باغاتی که سابقه آلودگی به کنه زنگ دارند اقدام می‌کنند و به محض مشاهده علائم آلودگی و خسارت، باغداران را نسبت به کانون کوبی با یکی ازسموم انتخابی توصیه شده راهنمایی می کنند.
وی درباره سموم توصیه شده برای مبارزه با کنه زنگ گفت: ورتیمک به میزان 200 تا 250 سی سی در1000 لیتر آب، انویدور به میزان 300سی سی در 1000 لیتر آب، نئورون به میزان یک و نیم لیتر در 1000 لیتر آب و نیسورون به میزان 5/0 لیتر در1000 لیتر آب از سموم برای مبارزه با کنه زنگ لازم است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در صورت افزایش دما به بیش از33 درجه سانتی گراد از مصرف روغن امولسیون شونده همراه با کنه کش های توصیه شده خودداری شود.
زاغی با اشاره به اینکه آلودگی های مشاهده شده در باغات به صورت محدود و موضعی است، گفت: مبارزه با این آفت به صورت لکه گیری انجام شود.
وی تصریح کرد: برای پیشگیري از اثرات سوء تنش های گرمایی، آبیاری درختان و سمپاشی در ساعات خنک روز و در هوای بدون باد انجام شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران به باغداران توصیه کرد از اختلاط سموم و روغن ها با کودهای شیمیایی هنگام سمپاشی خودداری کنند.
 
(یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها