یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۲۹۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون سلامت دامپزشکی گلستان:

14 هزار راس دام در ایام عید قربان در گلستان بازرسی بهداشتی شد/ کشف و ضبط 145 کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی

به گزارش فودنا، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان گفت: تعداد 14 هزار رأس دام از قبیل گوسفند، گاو و شتر در ایام عید سعید قربان امسال توسط کارشناسان دامپزشکی استان مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفتند.

دکتر بایرام گلدی پوری افزود: از این تعداد که بازرسی شدند، مقدار 145 کیلوگرم گوشت قرمز، 85 قطعه کبد و 230 قطعه ریه به طور کامل ضبط و از چرخه انسانی خارج شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح نظارت بهداشتی و شرعی  ویژه عید سعید قربان در دامپزشکی استان از تاریخ 8 شهریور ماه به مدت سه روز در تمامی شهرستانهای استان به مرحله اجرا در آمد  که طی این مدت در تمامی مراکز عرضه و کشتارگاههای دام ،کارشناسان دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی حضور فعال داشته و بازرسی های بهداشتی قبل و بعد از کشتار را انجام و سلامت دامهای قربانی را مورد تأیید قرار دادند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گلستان بیان کرد: طی روزهای منتهی به عید سعید قربان امسال با توجه به هشدارهایی که پیرامون انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو داده شده بود، 554 نفر از هم استانیهای عزیز از طریق شماره 1512 دامپزشکی استان مشاوره تلفنی دریافت کردند.
/ایسنا

(یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها