سه شنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۸:۰۲
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۷۲۹۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

واردات گسترده شکر نتیجه بهاندادن به صنایع تبدیلی/ تعطیلی سریالی کارخانجات قندوشکر مساوی با افزایش حاشیه نشینی است

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان اینکه تعطیلی سریالی کارخانجات قندو شکر مهاجرت کارگران به شهرها را در پی دارد، گفت: خروج ارز برای واردات گسترده شکر با توجه به ظرفیت تولید داخلی توجیه پذیر نیست.

علی بختیار در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه  ملت درباره تعطیلی برخی ازکارخانجات قند و شکر در کشور،گفت:با توجه به حجم تولید نیشکر بویژه در   استان خوزستان به جای تعطیلی کارخانجات شکر دولت باید با سرمایه گذاری درفرآوری نیشکر،واردات شکر به کشور را کنترل کند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تعطیلی سریالی کارخانجات قندو شکر مهاجرت کارگران  را به شهرها در پی دارد، تصریح کرد: خروج ارز برای واردات شکربا توجه به ظرفیت تولید بهینه شکر درکشور توجیه پذیر نیست.

 نماینده مردم گلپایگان وخوانساردرمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: نگهداری وانتقال نیشکر به کارخانجات   صنایع تبدیلی نیازمند  حمایت  ویژه دولت است تا علاوه بر  تامین  نیاز بازار مصرفی داخلی بتوان بازار خارجی را نیز  به  صورت کارشناسی  تامین کرد.

 وی  با بیان اینکه عدم برنامه ریزی برای فرآوری مازاد تولیدات کشاورزی  بستر  را برای واردات  محصولات کشاورزی به کشور را باز می‌کند، تصریح کرد: با فرآوری محصولات کشاورزی علاوه بر صادرات محصولات کشاورزی  با ارزش  افزوده از افزایش سرانه بیکاری در کشور  نیز می توان جلوگیری کرد.

 بختیار  افزود: بی توجهی به تولید ات کشاورزان، تولیدکننده را  مجبور می‌کند به شهرها مهاجرت کند تا درکارهای ساختمانی در شرایطی  فعالیت کندکه صنعت ساختمان خود در رکود به سر می برد.

 عضو  کمیسیون انرژی  مجلس  یادآورشد: رشد خالی شدن جمعیت  در روستاها  بالاتر از سرانه  جهانی  است و این امر حکایت  از این دارد که کشاورزان برای  کسب فرصت های اشتغال  مجبور هستند  به کلان  شهرها مهاجرت کنند./
(سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶) ۱۸:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها