سه شنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۲۹۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

لزوم ورود حساب‌شده وزارت کشاورزی و سازمان محیط زیست به موضوع تراریخته‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سازمان محیط زیست و وزارت کشاورزی باید در قبال تولید محصولات تراریخته احتیاط را در دستورکار قرار دهند،گفت: محصولات اصلاح نژاد شده جریانشان با محصولات تراریخته متفاوت است.

 علی ابراهیمی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره محصولات تراریخته،گفت:تعریف علمی از محصولات تراریخته این است که یک صفت را از یک موجودی  توسط ژن استخراج  می‌کند و به یک  موجود دیگر تزریق می‌کنند ودر نهایت محصولات تراریخته موجودی همجنس  با این تفاسیر محسوب نمی‌شوند و اگردر این راستا با عکس العمل‌های طبیعی و فرار ژن روبرو شویم، امکان آسیب زدن به سیستم نیزوجوددارد.

محصولات اطلاح نژاد جریانشان با محصولات تراریخته متفاوت است

 نماینده مردم شازند در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه  وزارت کشاورزی و سازمان محیط زیست باید حساب شده به موضوع محصولات تراریخته ورود کند، تصریح کرد: محصولات اصلاح نژاد جریانشان با محصولات تراریخته متفاوت است.

 وی ادامه داد: در  ایجاد پدیده‌های جدید در صنعت کشاورزی به مانندمحصولات تراریخته باید ملاحظه شود، تکثیر سلولی قابل کنترل است.

 تولید و واردات تراریخته نیازمند تایید سازمان محیط زیست و جهادکشاورزی

ابراهیمی افزود: طبق قانون تولید و واردات محصولات  تراریخته باید با تایید سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی  به عنوان متولی عملیاتی  شود.

وی  بابیان اینکه محصولات تراریخته در حد تولید انبوه و یا آزمایشی باید تحت کنترل  وزارت کشاورزی و سازمان محیط زیست باشد، یادآورشد: با تولید محصولات تراریخته ما یک موجود جدید را ایجاد میکنیم  و این امر با اصلاح نژاد که  یک صفت را در یک  موجود تقویت میکنیم، متفاوت  است.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس،یادآورشد: سازمان محیط زیست و وزارت کشاورزی باید در قبال تولید محصولات تراریخته احتیاط را در دستورکار قراردهد./
(سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶) ۱۷:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها