سه شنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۲۹۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

لزوم حذف واسطه ها از چرخه توزیع محصولات کشاورزی

آیت ا... مکارم شیرازی کار واسطه ها را در بخش کشاورزی، ظالمانه ترین نحوه توزیع ثروت در جامعه دانست.

ایشان در دیدار رئیس و اعضای هیئت مدیره فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی ایران، مشکلات بخش کشاورزی و صنایع غذایی مرتبط را مورد توجه قرار داد و گفت: کار واسطه ها که چند برابر زحمت کشاورز سود دریافت می کنند ظالمانه ترین نحوه توزیع ثروت در جامعه محسوب می شود که ضروری است دولت نسبت به ضابطه مند کردن فعالیت آنها اقدام کند.

آیت ا... مکارم شیرازی بانک ها را نیز یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی و صنایع غذایی برشمرد و گفت: متاسفانه بانک ها فقط به منافع خود توجه می کنند و به اینکه بخش تولید به تعطیلی کشیده شود توجهی ندارند که این مسئله نیز ضربه ای به تولید محسوب می شود.

ایشان ناهماهنگی برای افزایش یا کاهش یک محصول را در هر سال از دیگر مشکلات دانست و تصریح کرد: باید نیاز هر سال کشور مشخص شود تا کشاورزان مطابق آن عمل کنند.

آیت ا... مکارم شیرازی از بی توجهی مردم به رعایت مصرف مواد غذایی انتقاد کرد و گفت: همکاری مردم در مصرف درست و به انداز مواد غذایی بسیار مهم است در حالی که این امر امروز در جامعه کمتر دیده می شود.

آیت ا... مکارم شیرازی همچنین بر توجه جدی به بخش صنایع غذایی تاکید کرد و گفت: گسترش اینگونه صنایع باعث می شود تا از خام فروشی مواد اولیه جلوگیری شود.

در ابتدای این دیدار آقای نقاشی رئیس فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی ایران هدف از تشکیل این فدراسیون را که دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی است، ایجاد روابط صحیح در بخش های مختلف کشاورزی از مزرعه تا سفره، کوتاه کردن دست واسطه ها و رعایت احکام اسلامی در صنایع غذایی دانست.

وی افزود: هم اکنون 200کارخانه مرتبط با صنایع غذایی عضو این فدراسیون هستند.

نقاشی عمده صنایع غذایی ایران را صنایعی با کیفیت تر از اروپا دانست و از همه رسانه ها خواست در کنار بیان برخی مشکلات موجود در صنایع به ویژگی های ممتاز این صنایع نیز بپردازند تا جایگاه این صنعت در دنیا نشان داده شود.
(سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶) ۰۹:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها