شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۲۹۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

استفاده از روش های سنتی برای تولید محصولات غذایی دیگر جوابگو نیست

کارشناس پاکستانی بیوتکنولوژی در حوزه انسانی گفت: با توجه به رشد روز افزون جمعیت جهان استفاده از روش های سنتی تولید محصولات غذایی دیگر جوابگو نیست و باید به روش های نوین روی آورد.

 آفتاب احمد عصر پنجشنبه در حاشیه دومین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران درجمع خبرنگاران درکرج افزود: براین اساس محصولات تراریخته از نیازهای غذایی امروز است و موردی دیده نشده که برای سلامت بشر ضرر داشته باشد.
وی اضافه کرد: محصولات تراریخته به طور یقین سودآور و ایمن هستند چرا که برای تولید این محصولات برای آفت زدایی نیاز به سموم ندارد و خودشان می توانند رشد کنند.
احمد با بیان اینکه محصولات تراریخته مقاوم به آفت هستند اظهار داشت: مکانیسم تولید این محصولات به گونه ای است که هیچ آسیبی برای انسان و دیگر جانداران ندارد و صرفا آفات در آنها از بین می رود.
وی ادامه داد: محصولات تراریخته برای کمک به انسان هستند و قبل از اینکه این محصولات به بازار ارائه شود حدود 10 سال بر روی آنها کار و تحقیق شده و پس از آن عرضه می شود.
متخصص پاکستانی بیوتکنولوژی در حوزه انسانی گفت: هم اکنون بیماری های قلبی و عروقی سبب مرگ 33 درصد از مردم جهان شده و 40 درصد مردم نیز از سرطان رنج می برند و این امر به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در تولید محصولات غذایی است.
وی افزود: با توجه به ایمن بودن محصولات تراریخته و اینکه در تولید این محصولات به سلامت و ایمنی و آسیب نرساندن به سلامت بشر بسیار توجه شده از ایجاد بیماری هایی چون سرطان، قلبی و عروقی و تنفسی می توانند جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: مردم نیاز دارند که در خصوص مزایای استفاده از محصولات تراریخته به خوبی آگاهی پیدا کنند و به همین منظور نیاز است که محققان و دانشمندان به زبان ساده این مزایا را برای مردم بازگو و روشن سازند.
(شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها