شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۲۸۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ خبرداد:

در سالجاری 100 هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری می شود

lدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: در سالجاری 100 هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری می شود.

محمد جعفری در بازدید از کارخانه آردخانی سلمان‌شهر با بیان اینکه این کارخانه یکی از ۱۹کارخانه استان با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن است اظهار کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال 75 هزار تن گندم از مازندران به سایر نقاط کشور از جمله سیستان و بلوچستان، اصفهان و هرمزگان از طریق حمل ریلی ارسال شد.
جعفری با اشاره به اینکه یکی از مصادیق اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمل و نقل ریلی است خاطرنشان کرد: کاهش بار ترافیکی جاده‌ها و در نتیجه کاهش تصافات جاده ای، هزینه پایین‌تر جابه جایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه‌های سوخت از مهم‌ترین مزایا حمل و نقل ریلی لست.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ تصریح کرد: در حمل ریلی، گندم با بالاترین کیفیت و سلامت در سیلوها و انبارها تخلیه می‌شود و یکی دیگر از مزایای این روش ارزان‌تر بودن آن است که در مواردی از حمل دریایی ارزان‌تر است.
جعفری با بیان اینکه در سال جاری نیز برنامه ریزی شرکت بر افزایش حجم ارسالی گندم از طریق حمل ریلی است، تصریح کرد: درباره راهکارهای افزایش ظرفیت بارگیری حمل و نقل ریلی سیلوی شهید میرزاپور نکا بررسی و تصمیم گیری‌های لازم صورت گرفته است.
وی با وجود خط لوله جدید گاز دیگر مشکلی وجود ندارد و هزار و 200 نانوایی به سوخت دوم مجهز شدند، خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۴۰۰ نانوایی یارانه‌ای و ۷۰۰ نانوایی آزاد پز در استان وجود دارد و در راستای بهسازی نانوایی ها درخواست از شورای هماهنگی درخواست اعتبار زیر ۱۰ درصد شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲، افزود: امسال صدهزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری و تاکنون 75 درصد مطالبات 128 میلیارد تومانی آنان پرداخت شده است.
وی با تاکید بر اینکه مابقی مطالبات گندمکاران مازندران به زودی پرداخت می‌شود، گفت: امسال 70 هزار تن دانه های روغنی خریداری شده است و سال گذشته شرکت غله بیش از 17 هزار تن کلزا از کشاورزان این 2 استان خریداری کرد بود.
جعفری با بیان اینکه غنی سازی آرد بسیار مهم است، گفت: شرکت تولید مواد غنی سازی پریمکس در مازندران وجود ندارد و در حال حاضر این مواد افزودنی به آرد از استان‌های دیگر وارد می شود.
/ایسنا


(شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها