شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۲۸۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد:

ضرورت اصول فنی در کشت گندم و جو

به گزارش فودنا، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بر رعایت اصول فنی کشت گندم و جو در مزارع استان تأکید کرد.

دلاور حیدرپور اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن زمان کشت‌های پاییزه بویژه گندم و جو لازم است مسایل فنی و اقدامات پیشگیرانه برای کنترل عوامل خسارت زا از سوی کشاورزان انجام شود.
وی ادامه داد: کشاورزان به رعایت تناوب زراعی با سایر محصولات، استفاده از بذرهای گواهی شده و مرغوب و ضدعفونی بذر با سموم قارچکش توصیه شده قبل از کاشت توجه کنند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: کشاورزان به زمان اعلام کاشت محصولات پاییزه از سوی محققین مرکز تحقیقات و مدیریت زراعت توجه جدی کنند.
این مسؤول با بیان اینکه کشاورزان ارقام متحمل به بیماری‌ها را برای کشت انتخاب کنند، گفت: به بسترسازی مناسب و استفاده از ردیف کارها برای کاشت یکنواخت و اصولی و رعایت میزان بذر مصرفی و تراکم بوته در هکتار توجه شود.
زاغی خاطرنشان کرد: به ایجاد راه دسترسی در مزارع بزرگ برای ورود ادوات کشاورزی جهت انجام عملیات زراعی توجه ویژه شود و انجام مبارزه زراعی و مکانیکی از عوامل مهمی است که کشاورزان در کشت پاییزه باید آن را در دستورکار خود قرار دهند.
وی بیان کرد: اگر مزارعی که برای کشت پاییزه بویژه گندم و جو انتخاب می‌شود آبگیر باشد زهکش‌های مناسب با فاصله‌های معین در اینگونه مزارع ایجاد شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: مدیریت و بهداشت مزرعه، رعایت اصول تغذیه با نظر کارشناسان تغذیه، راهنمایی و نظارت بر انجام عملیات ضدعفونی بذرها توسط کارشناسان مربوطه، ضدعفونی انبارها و رعایت بهداشت قبل از ورود بذرها به انبار و بازدید مستمر از انبارهای نگهداری بذرها برای کنترل آفات انباری توسط کارشناسان حفظ نباتات از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.
/ روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران

(شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها