شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۲۸۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه 2 کشور مطرح کرد:

2 برابر میانگین کشوری نانوایی در مازندران داریم/خرید نخستین محموله دانه آفتاب‌گردان در استان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: 2 برابر میانگین کشوری نانوایی در استان داریم که باید از صدور مجوزهای بی‌رویه نانوایی های جدید خودداری کنیم.

سیدمحمد جعفری اظهار کرد: ۱۹ کارخانه با ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار تنی در مازندران فعال است که گندم را به آرد تبدیل می‌کنند و آرد را در اختیار ۳ هزار و ۴۰۰ نانوایی و ۷۰۰ نانوایی آزادپز قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه ۶۶ درصد مطالبات گندم‌کاران در کشور پرداخت شد، افزود: ۱۲۸ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد مطالبات گندم‌کاران مازندرانی پرداخت شد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور فزود: از سال گذشته بحث خرید دانه‌های روغنی به شرکت بازرگانی دولتی واگذار شد و ۴ هزار و ۶۰۰ تن کلزا در مازندران و ۱۳ هزار تن در استان گلستان خریداری شد.
این مسؤول اضافه کرد: با توجه به حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی که از دانه کلزا و حمایت‌های ساختاری که دارد این رقم در سال جدید افزایش پنج برابری داشته است.
جعفری خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی مازندران را متعهد به سطح زیرکشت کلزا ۲۰ هزار هکتاری با تولید ۴۰ هزار تنی کرده است و حمایتی که با خرید دانه کلزا توسط دولت با پرداخت بهنگام بهای این محصول شد کمک خواهد کرد به هدفی که وزارت جهاد کشاورزی برای مازندران تدوین کرد دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه ضریب خودکفایی در دانه روغنی باید به ۲۵ درصد برسد که این رقم اکنون کمتر از ۱۰ درصد است، گفت: سطح زیرکشت گندم در سال زراعی ۹۴ _۹۵ نسبت به ۹۵_۹۶ کاهش یافته است که باید میزان تولید در واحد سطح از سوی مراکز تحقیقاتی کار شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور از خرید نخستین محموله دانه آفتاب‌گردان در مازندران امروز از سیلوی مرکز شهرستان نکا خبر داد.
این مسؤول با بیان اینکه سطح زیرکشت سویا به علت شرایط آب و هوایی کاهش یافته است، ادامه داد: این شرکت سال گذشته ۷۰ هزار تن دانه سویا خریداری کرده است و بهای این محصول به روز پرداخت شد.
جعفری خاطرنشان کرد: هدف ما در شرکت غله این است حلقه آخر تولید محصولات کشاورزی که بحث خرید است به‌درستی انجام دهیم .
وی اظهار کرد: ۱۶۰ هزار تن دانه روغنی خریداری کردیم و قرارداد روغن‌کشی منعقد کردیم و آمادگی داشته باشیم در صورت لزوم روغن وارد بازار کنیم.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ هزار تن گندم را به‌صورت ریلی حمل کردیم، گفت: امسال ۲۰۰ هزار تن گندم گلستان به سیلوی نکا حمل می‌شود و به‌صورت ریلی به سایر استان‌ها حمل شود و تاکنون ۸۰ هزار تن ریلی انجام شد و بقیه در حال انجام است.
این مسؤول اظهار کرد: اولویت نخست نگهداری گندم بر رواج نهضت سیلوسازی است و در دو سال گذشته ۸۰ هزار تن به ظرفیت سیلوی استان اضافه شد.
جعفری درباره کیفیت نان‌ها، گفت: دستگاه‌های مسؤول باید شاخصی مناسب برای کیفیت نان مشخص کنند.
وی ادامه داد: یکی از بهترین آرد برای کیفیت نان مناسب که در کشور مصرف می‌شود آرد موجود در نانوایی‌های یارانه‌ای است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور تصریح کرد: ۴ هزار و ۱۰۰ نانوایی در مازندران درجه‌بندی شد که کمتر از ۳۰ درصد درجه یک و دو  است و مابقی درجه سه و چهار هستند‌.
جعفری با بیان اینکه دو برابر میانگین کشوری نانوایی در استان داریم، گفت: باید از صدور مجوزهای بی‌رویه نانوایی‌های جدید خودداری کنیم و بتوانیم در اقتصادی کردن نانوایی‌ها سهم داشته باشیم.
/فارس

(شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها