شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۲۸۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
معاون جهاد کشاورزی گلستان مطرح کرد:

طلب گندمکاران گلستانی تا سه هفته آینده پرداخت می شود

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: حداکثر تا سه هفته دیگر باقی مانده وجه گندمکاران گلستانی پرداخت خواهد شد.

حسین کاویانی با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص پرداخت وجه گندمکاران در سال جاری اظهار کرد: بر اساس پیگیری هایی که صورت گرفته و قولی که تهران داده حداکثر تا سه هفته دیگر وجه گندمکاران گلستانی پرداخت خواهد شد.
وی از بروز مشکلاتی در بخش تامین اعتبار در سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن گندم تحویل مراکز استان شد که حداکثر ظرف مدت سه هفته حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان وجه آن پرداخت شد.
کاویانی ادامه داد: سال جاری تولید گندم استان را حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن برآورد کردیم که تا ۱۵ اردیبهشت به تهران اعلام شد و درخواست وجه آن را، معادل هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دادیم.
معاون اموراقتصادی جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: در سال جاری یک میلیون و ۱۰۵ هزار تن گندم به ارزش یک هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان تحویل اداره کل غله شد که تا کنون حدود ۷۰ درصد آن پرداخت شده و در حالی که میانگین پرداختی کشوری ۵۴ درصد است.
کاویانی به عدم تامین ۱۰۰ درصدی منابع خرید محصولات تضمینی سال جاری اشاره و اظهار کرد: در مجموع برآوردی که وزارت جهاد کشاورزی برای محصولات خرید تضمینی کلزا، گندم، جو، پنبه، سویا  داشت نزدیک به ۱۹ هزار میلیارد تومان بود که حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به گندم است.  
وی افزود: در خصوص گندم مطابق مصوبه ای که گذشت قرار بر این شد که ۵۰ درصد وجه آن از طرف دولت و ۵۰ درصد نیز از محل منابع در اختیار اداره کل غله پرداخت شود که سهم دولت تامین شد اما بخش دوم کامل تامین نشد.
پرداخت خسارت بیمه کلزا کاران گلستانی تا ۱۰ روز آینده
معاون اموراقتصادی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در سال جاری ۵۰هزار تن تولید کلزا در استان داشتیم که با قیمت دو هزار و ۷۸۳ تومان به ازای هرکیلو، طی دو هفته صد در صد وجه آن پرداخت شد.
وی خاطرنشان کرد: سال جاری حدود ۳۰هزار هکتار از اراضی کلزای استان گلستان خسارت دیدند که اطلاعات توسط بانک مسئول به تهران اعلام شد و طبق قولی که بانک داد قرار شد تا ۱۰ روز آینده خسارت بیمه کلزا کاران پرداخت شود.
کاویانی ضمن ابراز نگرانی از خسارت وارده به کلزاکاران گلستانی در سال جاری تصریح کرد : از اول آبان ماه  کشت کلزا شروع خواهد شد و تعهد سال جاری ما در خصوص کلزا در استان کشت نزدیک به ۶۵ هزارهکتار با عملکرد بیش از ۱۳۰ هزار تن است.
/مهر


(شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها