دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۲۸۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ابلاغ ارتقای بسته‌بندی صادراتی میوه و تره‌بار توسط گمرکات کشور

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی از ابلاغ شاخص‌های بسته‌بندی میوه و تره بار صادراتی توسط گمرکات اجرایی کشور خبر داد.

محمود بازاری ضمن تأکید بر اهمیت ارتقای شاخص‌های کیفی محصولات صادراتی بخش کشاورزی در راستای توسعه سهم بازارهای هدف محصولات ایرانی، به تبعات ناشی از صدور فله‌ای و عدم بسته بندی مناسب صادرات میوه وتره بار کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد.

بازاری افزود: هدفگذاری صادرات محصولات میوه و تره بار از یک سو و ضرورت جلوگیری از ضایعات محصولات صادراتی بدلیل نداشتن بسته‌بندی مناسب  و حمل غیر استاندارد از سوی دیگر، این سازمان را بر آن داشت که بر اساس درخواست‌های خریداران خارجی و ضرورت‌های بازارهای مصرف خارجی با برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه ملی محصولات کشاورزی نسبت به تهیه دستورالعمل "شاخص‌های بسته‌بندی میوه و تره بار صادراتی" اقدام کنیم.

 وی خاطر نشان کرد: دستورالعمل یادشده پس از تصمیمات گرفته شده در جلسۀ روز شنبه 4 مردادماه سالجاری، به تمامی گمرکات اجرایی کشور ابلاغ و مقرر شده تا از تاریخ 15 آبان ماه، به هنگام پذیرش اظهار نامه‌های صادراتی میوه و تره بار، شاخص‌های بسته‌بندی این محصولات را کنترل و رعایت کنند.

بازاری همچنین به اهمیت ارسال محموله‌های میوه و تره بار به مقصد کشورهای خریدار، صرفاً با کانتینرهای یخچالی و شناورهای سردخانه‌دار، تأکید کرد و اظهار داشت: صادرات، موضوعی تخصصی و حرفه‌ای است و اشخاص یا شرکت‌هایی که مبادرت به امر صادرات می‌کنند باید دارای صلاحیت‌های لازم برای کار حرفه‌ای در امر صادرات بوده و نسبت به منافع ملی و جایگاه ایران در بازارهای بین‌المللی حساس باشند.

وی در ادامه برای هر چه بهتر اجرا شدن این ضوابط به همراهی و همکاری جدی دستگاه‌های ذیربط دولتی تأکید کرد و از صادرکنندگان میوه و تره بار خواست اقدامات لازم در راستای آماده سازی فرآیند مدیریت صادرات برای تحقق این شاخص‌ها صورت گیرد.
(دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶) ۱۱:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها