یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۲۸۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

توصیه‌های چهارگانه یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به حجتی

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس صادرات‌محور شدن محصولات کشاورزی، بسیج همه امکانات کشور برای بهینه‌سازی مصرف آب، توسعه کشت گلخانه‌ای و تغییر جیره و ذائقه غذایی مردم را از دولت دوازدهم و شخص محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی درخواست کرد.

علی وقفچی گفت: دولت دوازدهم و به ویژه وزیر جهادکشاورزی در حوزه کشاورزی باید به چند اولویت توجه جدی داشته باشد. اولین اولویت، برنامه‌ریزی برای صادرات‌محور شدن محصولات کشاورزی با توجه به مزیت‌های نسبی است.

نماینده مردم زنجان در مجلس دومین و سومین اولویت‌های مورد نظرش را این گونه مطرح کرد: حتما باید همه ظرفیت‌ها و امکانات کشور برای مدیریت بهینه و ارتقای بهره‌وری آب، بسیج شود.  سومین اصل، کشت گلخانه‌ای است که می‌تواند نقش بزرگی را در توسعه اقتصاد کشاورزی ایفا کند. مزیت این نوع کشاورزی در این است که حداکثر یک درصد آبی که در کشت آزاد استفاده می‌شود در کشت گلخانه‌ای مصرف می‌شود.

وی تغییر جیره غذایی و بهبود تغذیه شهروندان ایرانی را چهارمین اولویت مدنظرش توصیه کرد و افزود: در تغذیه عموم هموطنان‌مان با مشکلات اساسی به ویژه انواع بیماری‌های  مغزی، قلبی و عروقی ناشی از تغذیه ناسالم مواجهیم. اصلی‌ترین تغذیه مردم ایران گندم، برنج و شکر است در حالی که تغذیه درست، مصرف سبزیجات، کلسیم، میوه‌جات و انواع پروتئین‌هاست. دولت دوازدهم به ویژه وزارت جهادکشاورزی تغییر جیره غذایی و بهبود تغذیه شهروندان را باید در دستور کار دهد./ ایسنا

(یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶) ۱۳:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها