یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۲۸۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

سایه تب کریمه کنگو بر مراسم عید قربان امسال/ مردم فقط از مراکز مجاز گوسفند بخرند

مدیر کل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه برگزاری مراسم عید قربان سال جاری در وضعیت هشدار از لحاظ دامپزشکی قرار دارد گفت: این بیماری می‌تواند مخاطرات تلخی برای افرادی که اقدام به ذبح دام زنده در مراکز غیرمجاز می‌کنند داشته باشد.

سید اصغر برایی‌نژاد در نشست خبری مربوط به اجرای طرح نظارت بر ذبح دام در عید قربان در استان تهران اظهار کرد: با همکاری استانداری، شهرداری، سازمان حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و دستگاههای ذیربط دیگر در عید قربان امسال 91 مرکز عرضه بهداشتی دام زنده در استان تهران برای ارائه خدمات به مردم فعال خواهند بود تا مردم دام مورد نیاز خود را در شرایطی بهداشتی خریداری کنند.

وی افزود: در روز عید قربان و عرفه سال جاری 300 دکتر دامپزشک کارشناس دامپزشکی و ناظر شرعی در 91 مرکز فعال حضور خواهند داشت و مناطق 22 گانه شهر تهران در این مراکز مستقر خواهند بود. همچنین 14 کشتارگاه شهر تهران نیز این خدمات را در روزهای یاد شده ارائه می‌کنند.

برایی‌نژاد با اشاره به اینکه دام زنده آلوده به تب کریمه کنگو علائم مشخصی برای مردم ندارد گفت: به همین منظور لازم است که مردم حتما دام زنده مورد نیاز خود را از مراکز مجاز یاد شده که تحت نظارت دامپزشکی قرار دارند خریداری کنند و از ذبح این دام‌ها در مراکز شهری و روستایی بپرهیزند.

تب کریمه کنگو در عید قربان می‌تواند مخاطرات تلخی برای مردم ایجاد کند

مدیر کل دامپزشکی استان تهران تاکید کرد: تفاوتی که در سال جاری برای برگزاری مراسم ذبح عید قربان با سالهای گذشته داریم وضعیت هشدارگونه آن است که سازمان دامپزشکی در این ارتباط اعلام کرده است که تب کریمه کنگو می‌تواند مخاطرات تلخی در این مراسم ایجاد کند.

وی درباره راههای انتقال این بیماری گفت: تماس با کنه‌های آلوده و گزش آنها، تماس با خون آلوده، ورود خون آلوده به مخاط چشم و زخم شده بدن انسان و حتی تماس با گوشت تازه می‌تواند منجر به انتقال این بیماری شود.

برایی‌نژاد در پایان گفت: بیماری تب کریمه کنگو علائم مشخصی در دام زنده ندارد به همین منظور اکیدا به مردم توصیه می‌شود که اقدام به ذبح دام خارج از مراکز عرضه بهداشتی نکنند.

(یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶) ۱۳:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها