در ایران فقط یک شرکت در سطح استانداردهای جهانی اقدام به تولید آدامس می کند و کارخانه آن یکی از مجهزترین و علمی ترین کارخانجات تولید آدامس در خاورمیانه است.
شرکت "ماسترفوده" که با برند بایودنت در صنعت آدامس فعال است به تازگی اقدامی را صورت داد که بر اساس گفته مدیران این شرکت اقدامی است جهت برقراری ارتباط دو سویه با مشتری.
کمپین آدامست رو بساز،به مدت یک هفته در تهران برگزار شد و بیش از٥ میلیون نفر مخاطب این کمپین بودند.
دکتر شیوا سلامات،مدیر برندینگ بایودنت می گوید: کارگاه R&D کارخانه را شبیهسازی کردیم و تجهیزات آن را به مجتمع تجاری کوروش انتقال دادیم. هدفمان این بود که افراد در یک فرآیند لذت بخش تولید آدامس را ببینند، از حساسیتها آگاه شوند و ببینند که چقدر روی تهیه مواد اولیه حساسیت وجود دارد.
وی در ادامه درباره برگزاری کمپین آدامست را بساز اینگونه توضیح می دهد:"در ساخت آدامس بایودنت همواره درباره کیفیتی حرف می زنیم که اگر تا مرحله حرف ادامه داشته باشد مصرف کننده باوری نسبت به آن ندارد. در نتیجه برخی افراد را به کارخانه آدامس بایودنت دعوت کردیم تا با استانداردها و کیفیتهای بین المللی این کارخانه که در حد اروپاست، آشنا شوند."
محمد کریمی مدیر عامل اولین شرکت داخلی تولید آدامس هم می گوید:بازار کنونی در دست محصولات خارجی است که عمدتا از راه قاچاق وارد کشور می شوند و متاسفانه سهم تولیدکنندگان داخلی از حجم ١٧٠٠ میلیارد تومان گردش مالی این صنعت بسیار اندک و تنها در حدود ٢٠٠ میلیارد تومان بوده و بخش اصلی بازار به ارزش تقریبی ١٥٠٠ میلیارد تومان در اختیار محصولات خارجی و عمدتا قاچاق است. با این وجد با حمایت و همیت جمعی به سهم مناسب بازار با تولیدات داخلی خواهیم رسید.
روز نهایی این کمپین جمعه ۲۷ مردادماه در مجتمع تجاری کوروش برگزار شد و #امیر_کربلایی_زاده یکی از کمدینهای ایرانی، چند استندآپ کمدی با موضوع آدامس در حضور افراد حاضر در این مجتمع برگزار کرد که با استقبال مواجه شد.