دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۴
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۲۷۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

اولین دوره جایزه ملی کیفیت غذای ایران

اولین دوره جایزه ملی کیفیت غذا از سوی سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد به کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران واگذار شد.

از سال90 که جوایز بخشی در حوزه‌های غذا و دارو، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و خودرو عملاً شکل گرفت، پنج دوره جایزه غذا و دارو برگزار شده اما سال 95 در ابلاغیه‌ای معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، جایزه ملی کیفیت غذا از جایزه قبلی تفکیک و به کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران واگذار کرد.

این جایزه با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و همچنین ویژگی سازمان‌های ایرانی و با بهره‌برداری از دانش مدیریت روز طراحی شده است. در مدل ملی جایزه ملی کیفیت، علاوه بر اصول  مدیریت کیفیت، ارزش‌های  بنیادی سرآمدی نیز جاری است.

جایزه ملی کیفیت دارای سطوح کیفیت مختلفی است و شرکت‌های متقاضی می‌توانند تا زمان اعتبار آن، که دو سال است، از نشان دادن جایزه در تبلیغات محصول خود بهره‌مند شوند.

شرکت‌هایی که موفق به گذراندن مراحل ثبت‌نام و ارزیابی در دوره جایزه ملی کیفیت غذا شوند، براساس امتیاز دریافتی، در مراسمی با حضور مقاماتی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های غذا و دارو و استاندارد، جایزه ملی کیفیت دریافت خواهند کرد.

جوایز ملی کیفیت، با خود ارمغانی چون پیشرفت و بهبود به همراه دارند. این جوایز می‌تواند با الگودهی به سازمان‌ها، مفاهیم و روش‌های مدیریتی آنها را نیز جهت بدهند و آن‌ها را به سوی بهبود مستمر و رشد و تعالی سازمانی سوق دهند. اولین دوره  جایزه ملی کیفیت غذا در سطح اشتهار به کیفیت و اهتمام به کیفیت، توسط کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران برگزار خواهد شد.

کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با اخذ مصوبه‌ای از اداره کل امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، برای شرکت‌هایی که تقدیرنامه  اشتهار به کیفیت یا  گواهینامه اهتمام به کیفیت را از جایزه ملی کیفیت غذا دریافت کنند، به ترتیب 60 و 40 امتیاز در نظر خواهد گرفت.

برگزاری جایزه ملی کیفیت غذا اهداف ارزشمندی چون افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت کیفیت، حرکت به سمت نظام مدیریت کیفیت جامع با متدولوژی علمی، امکان ارزیابی سازمان های کشور بر اساس معیارهای علمی ارزیابی عملکرد، امکان خود ارزیابی نظام‌مند توسط سازمان‌ها و شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود، مقایسه با سایر سازمان‌ها، امکان شناسایی دستاوردهای موفق سازمان‌ها در زمینه بهبود کیفیت و ایجاد انگیزه رقابت در سازمان‌ها برای بهبود دایمی کیفیت، شناسایی و معرفی سازمان‌های برتر کشور، افزایش توان رقابتی سازمان‌های کشور در سطح ملی و بین المللی و افزایش سازگاری آنها با بازارهای ملی و بین‌المللی، توجه به ویژگی‌ها و الزامات اقتصادی حال و آینده کشور و لزوم افزایش کیفیت محصولات و خدمات سازمان در جهت حضور در فضای ملی و بین‌المللی، را دنبال می‌کند.

واحدهای صنعتی و صنفی تولیدکننده و عرضه کننده مواد خوراکی و آشامیدنی از قبیل فرآورده‌های غذایی با منشا دامی (انواع لبنیات، فرآورده‌های گوشت مرغ، شیلات، تخم مرغ و ...)، فرآورده‌های غذایی با منشا گیاهی، (انواع فرآورده‌های میوه و سبزی، غلات، آردی، قند و قنادی و...)، بسته بندی مواد غذایی مانند خشکبار، آجیل، خرما و...، رستوران‌ها، هتل‌ها و کیترینگ‌ها و سایر واحدهای تولید یا عرضه‌کننده مواد غذایی در سراسر زنجیره تامین غذایی و  شرکت‌های پخش مواد غذایی می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم، در این دوره جایزه ملی کیفیت غذا شرکت کنند.

تمام واحدهایی که تمایل به حضور در اولین دوره این جایزه ملی را دارند، می‌توانند برای اخذ اطلاعات بیشتر و ثبت نام با دبیرخانه جایزه ملی کیفیت غذا تماس بگیرند.

تلفن دبیرخانه جایزه ملی کیفیت غذا :02188881369

وب سایت: www.ifif.ir

کانال تلگرام جایزه ملی کیفیت:https://t.me/FINQA2017
(دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها