دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۲۷۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید تضمینی گندم به ۸ میلیون و ۶۵۶ هزارتن رسید

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: تا به امروز ۸ میلیون و ۶۵۶ هزارتن گندم بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از گندمکاران ۳۱ استان کشور خریداری شده است.

یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا به امروز 8 میلیون و 656 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 11 هزار و 200 میلیارد تومان از گندمکاران 31 استان کشور خریداری شد.

سیف در ادامه افزود: تا کنون 7 هزار و 400 میلیارد تومان مطالبات گندمکاران معادل 65 درصد بهای گندم های تحویلی به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی خوزستان را با یک میلیون و 353 هزارتن،گلستان با یک میلیون و 102 هزار و فارس با 897 هزارتن را از استان‌های تولیدکننده برتر گندم برشمرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تمامی مطالبات کشاورزان تا پایان فصل برداشت پرداخت خواهد شد،گفت: براین اساس گندمکارانی که تا 20 خرداد ماه گندم خود را تحویل دادند، 100 درصد وجوه را دریافت و دسته دیگر از گندمکاران که تا 23 مرداد گندم خود را به مراکز خرید عرضه کردند، نیمی از بهای محصول به حسابشان واریز شده است.

مدیرعامل بازرگانی دولتی با بیان اینکه تا پایان فصل میزان خرید گندم به  9 میلیون تن خواهد رسید، افزود:  در فصل کاشت به مزارع گندم در اثر تراکنش باران، آسیب جدی وارد شد که همین امر کاهش میزان تولید گندم در سال جاری را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه در تولیدگندم همچنان خودکفا هستیم، عنوان کرد: با توجه به ذخایر 13 میلیون تنی گندم در سیلوها می توان گفت که روند صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول خرید دانه های روغنی را  بیش از 193 هزارتن اعلام کرد و گفت:  180 هزار و 863 تن کلزا، 9 هزار و 430 تن گلرنگ و هزار و 782 تن آفتابگردان با ارزش بالغ  بر 5 هزار و 300 میلیارد ریال از کشاورزان خريداری شده است.

به گفته وی تا کنون 5 هزار میلیارد ریال معادل 96 درصد بهای دانه های روغنی پرداخت و مابقی در اسرع وقت به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی  تصریح کرد: تا پایان فصل ، پیش بینی می شود که میزان خرید دانه های روغنی به 400 هزارتن برسد که در صورت تحقق این امر تولید به نسبت سال گذشته دوبرابر افزایش خواهد یافت./ باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها