شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۲۷۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی:

تیم اقتصادی کابینه دوازدهم توان اجرایی قوی تری نسبت به تیم اقتصادی دولت یازدهم دارد

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم اقتصادی معرفی شده در کابینه دوازدهم توان اجرایی قوی تری نسبت به تیم اقتصادی دولت یازدهم دارد و این افراد عملیاتی تر هستند.

عباس پاپی زاده  با اشاره به ارزیابی خود از وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم گفت: در حال حاضر، با توجه به دغدغه هایی که در کشور وجود دارد،اقتصاد در اولویت قرار دارد.

خط مشی کلی نظام نیز بر مدار اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خط مشی کلی نظام نیز بر مدار اقتصاد مقاومتی است افزود: تنها راه برون رفت از این مشکلات نیز همین است و  با توجه به نیروی انسانی تحصیل کرده و منابع طبیعی خوبی که در کشور وجود دارد باید بتوانیم با یک مدیریت خوب از داشته های درونی خود استفاده کنیم.

 کابینه دوازدهم عملیاتی تر از کابینه یازدهم

وی تصریح کرد: دولت باید ذیل سیاست‌های کلی برنامه های خود را تدوین کند و از این رو باید افراد قوی برای اجرای این برنامه‌ها مشخص کند که به نظر می‌رسد تیم اقتصادی معرفی شده در کابینه دوازدهم توان اجرایی قوی تری نسبت به تیم اقتصادی دولت یازدهم  دارد و این افراد عملیاتی تر هستند.

وزیر پیشنهادی اقتصاد نسبت به وزیر قبلی حضور بیشتری در کار اجرایی داشته است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی اقتصاد نسبت به وزیر قبلی حضور بیشتری در کار اجرایی داشته است خاطرنشان کرد: در کابینه فعلی همچون گذشته شاهد پراکندگی درحوزه  تصمیمات اقتصادی هستیم.

دولت برای همگرایی تیم اقتصادی راهبرد تعریف کند

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که در آینده جزیره کار کردن ادامه پیدا کند بنابراین دولت باید برای رها شدن از این مسئله یک راهبرد کلان را برای خود تعریف کند و فرد و گروهی را مشخص کند که سیاست های اصلی دولت را مشخص کرده و بین دستگاه های اقتصادی همگرایی ایجاد کند.

با حضور کرباسیان مشکلات واقعی اقتصاد  را در کف بازار لمس می کنیم

پاپی زاده در خصوص مسعود کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی گفت: از آنجایی که آقای کرباسیان نیروی اجرایی تر است ما را نسبت به گذشته  امیدوار می کند که بتوانیم مشکلات واقعی اقتصاد کشور را در کف بازار و جامعه لمس کرد و کمتر وارد فضاهای آکادمیک و تئوریک شویم.

عملکرد ربیعی باعث رضایت مندی جامعه کارگری است

وی همچنین در خصوص عملکرد علی ربیعی در وزارت کار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  وی برای جامعه کارگری را  خوب کار کرده و چهار سالی که گذشت باعث رضایت مندی جامعه کارگری بوده و بسیاری از مسائلی که سال‌ها گریبان جامعه کارگری را گرفته بود، در این دوره حل کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۱۱ میلیون نفری که تحت هیچ پوشش بیمه ای نبودند، در این مدت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که این به معنای ایجاد فضای امن برای مردم بی بضاعتی است که  قدرت و توان مالی برای بیمه کردن خود را ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی،کار،تعاون و رفاه اجتماعی در چهارساله دولت یازدهم توانست وضعیت مستمری بگیران را مدیریت کند و میزان مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام را به سطح رضایت کننده ای رسانده است.

 لازم بود هاشمی در ۴ سال دوم نیز سکاندار وزارت بهداشت شود

وی همچنین در خصوص قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: دکتر هاشمی در دولت یازدهم طرح تحول سلامت را با همکاری مجلس آغاز کرده و  تاکنون توانسته در جلب رضایت مردم موفق عمل کند که از این جهت، لازم بود که ۴ سال دوم را نیز خود دکتر هاشمی سکاندار وزارت بهداشت شود، البته دولت نیز باید به وی کمک کند و اعتبارات لازم را برای ادامه این طرح در اختیار وی قرار دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در خصوص آذری جهرمی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: انتخاب آذری جهرمی به عنوان وزیری جوان از سوی دولت قابل تقدیر است که بعد از سه دهه دوباره به این برگردیم که به نیروهای جوان اعتماد کنیم.

پاپی زاده در ادامه تاکید کرد : زمانی که به پیشرفت‌های کشور نگاه می‌کنیم و اداره یکی از تحولات تاریخی بزرگ  کشور همچون دفاع مقدس را جوانان ۲۵ ساله مدیریت کردند و سرداران به نامی که چهره جدیدی از دفاع رزمی پیاده کردند جوان بودند.

جهرمی می تواندجزء وزرای موفق باشد

وی افزود: جوان ریسک پذیر است و انرژی و انگیزه بالایی دارد و می تواند برای آینده برنامه ریزی کند و بسیار متفاوت با کسی است که در سن ۷۵ سالگی وزارتخانه را بر عهده می گیردو تنها می‌خواهد همان ۴ سال وزیر باشد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد در سن ۳۶ سالگی پست وزارتخانه را احراز کند حتما تلاش می‌کند که جزء وزرای موفق باشد و این زود انگیزه ای برای نسل جوان است که اگر این نسل و بتواند خودش را نشان دهد گفت:  نمایندگان جوان مجلس از آذری جهرمی حمایت می کنند.

وزارت ارتباطات باید زیر ساخت تحقق دولت الکترونیک را فراهم کند

وی خاطرنشان کرد: جهرمی اتفاقاً برای وزارتخانه ای معرفی شده که باید در لبه دانش حرکت کند و آخرین تکنولوژی روز دنیا را به کشور منتقل کند که این کار نیاز به نیروی جوانی دارد که در فضای نوینی قرار بگیرد و وزارت ارتباطات در آینده باید زیرساخت بزرگی برای کشور ایجاد کند چرا که تحقق دولت الکترونیک با هدف کوچک سازی دولت از طریق تقویت این وزارتخانه اتفاق می افتد.

آخوندی با کاهش اعتبارات مواجه بود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در خصوص وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی افزود: آخوندی در چهار سال گذشته با کاهش اعتبارات مواجه بوده است اما مجلس به وی کمک کرد.

پاپی زاده ادامه داد: به عنوان مثال با تخصیص سالانه ۲ هزار تن قیر رایگان تا حدودی توانست مشکلات راه را آن کند یا با تخصیص یک درصد درآمدهای نفتی برای پروژه های ریلی کشور در راه حل مشکلات ساختاری این حوزه گام بردارد  که در دوره آینده نیز پیش بینی می شود وی بتواند  ۴ سال موفقی را طی کند./

(شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها