شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۲۶۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

فیداکسپو باید فضای رقابتی در صنعت خوراک ایجاد کند

وزیر جهاد کشاورزی، بر نقش صنعت خوراک آماده در افزایش تولید محصولات پروتئینی تاکید کرد و افزود: همایش و نمایشگاه بین المللی فیداکسپو باید در همین راستا، یک فضای رقابتی مناسب در این صنعت ایجاد فیداکسپو باید فضای رقابتی در صنعت خوراک ایجاد کند.

 محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در طول چند سال اخیر صنعت خوراک دام با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا در فرآوری و تهیه مواد خوراکی مورد نیاز دام، طیور و آبزیان توانسته است ضمن افزایش تولی محصولات پروتئینی، ایمنی و سلامت محصولات دامی را نیز ارتقا دهد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید دوباره بر لزوم رویکردهای ایمنی و سلامت در محصولات پروتئینی تصریح کرد: امیدوارم برگزارکنندگان سومین همایش بین المللی فیداکسپو به نحوی این رویداد را سازمان‌دهی کنند که مصداق عملی ایجاد فضای رقابتی برای تمامی صاحبان منافع در صنعت خوراک و اهداف و برنامه های پیش بینی شده در بخش، حاصل شود.

حجتی با اشاره به چارچوب سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از بخش خصوصی و تشکل ها، تصریح کرد: برگزاری همایش و نمایشگاه‌های تخصصی به‌عنوان یک رویداد حرفه‌ای در کشور، می‌تواند فرصت مناسبی برای عرضه آخرین دستاوردهای داخلی و خارجی شرکت‌ها، دست‌درکاران و افراد علاقه‌مند باشد.

وی افزود: شناسایی و بهره‌برداری از قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و تبادل دانش و تجارب در سطح ملی و بین‌المللی از اهداف این همایش ها و نمایشگاه های تخصصی است که ضمن توسعه فضای ارتباطات و مذاکرات علمی با سایر کشورها، بستر مناسبی را برای تامین نیاز داخلی و توسعه صادرات و همچنین جذب مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی با رویکرد تبادل و انتقال تکنولوژی و دانش روز دنیا فراهم می کند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بر اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی در کشور تاکید و تصریح کرد: رشد روزافزون جمعیت و افزایش سطح مصرف از یک سو و کاهش منابع تولید به همراه تغییرات اقلیمی از سوی دیگر سبب شده کشاورزی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود.

حجتی گفت: فضای رقابتی خاصی در تولید محصولات کشاورزی به‌منظور تامین مایحتاج داخلی و همچنین صادرات آن به کشورهای دیگر به وجود آمده است به‌طوری‌که تمامی نظام‌های اقتصادی و فعالان تجاری در جهان، هوشمندانه و مستمر به دنبال شناسایی و تقویت مزیت‌های تجاری و رقابتی خود هستند.

وی افزود: این شرکت ها و نظام های اقتصادی، تلاش می کنند با معرفی ظرفیت و توانمندی حوزه‌ها و مجموعه‌های تحت مدیریت خود سهم بیشتری را در گروه‌های حرفه‌ای و بازارهای هدف به دست آورند و جایگاه خود را رشد و ارتقا بخشند.

حجتی با اشاره به نقش ایران در بین کشورهای منطقه از نظر شاخص‌های اقلیمی و موقعیت‌های استراتژیک بین‌المللی، اظهار کرد: ایران از نظر منطقه‌ای دارای جایگاه ویژه‌ای در حوزه‌های متنوع و گسترده کشاورزی، صنایع غذایی، دام و طیور، فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با وجود برخی مشکلات، با توکل بر خداوند سبحان و به مدد تلاش‌های ارزشمند و بی‌دریغ تولیدکنندگان و فعالان بخش‌های تخصصی و تشکل‌ها، توانسته ایم نقش مهم و تحسین برانگیزی در افزایش تولید ملی، امنیت غذایی، گسترش کسب و کار و کاهش وابستگی‌ها ایفا کنیم.

گفتنی است؛ سومین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران(فیداکسپو 2017)، شنبه 28 امرداد ساعت 10 صبح در نمایشگاه دایمی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت و گو با حضور مسئولان عالی رتبه وزارت جهاد کشاورزی، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس  و اتاق بازرگانی ایران و تهران و متخصصان و فعالان صنعت خوراک آماده گشایش می یابد.

 همچنین 12 عنوان سمینار تخصصی و آموزشی در سه روز(28 تا 30 امرداد) توسط متخصصان بزرگ بین المللی تغذیه برای علاقه مندان و فعالان صنعت دام، طیور و آبزیان برگزار می شود.
(شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها