شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۲۶۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
شهباز حسن پور، نماینده مخالف:

در برنامه شریعتمداری به اقتصاد مقاومتی توجه نشده است

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه های ارائه شده وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به اهداف اقتصاد مقاومتی توجه نشده و این برنامه ما را به اهداف سند چشم انداز نمی رساند.

«شهباز حسن پور» روز شنبه در چهارمین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، در مخالفت با «محمد شریعتمداری» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: انتظار داشتم تیم اقتصادی کابینه هماهنگ تر می بود، من این تیم را هماهنگ نمی دانم و اخطار می دهم مواظب باشد.
این نماینده مجلس به برنامه های ارائه شده شریعتمداری اشاره کرد و گفت: در سند چشم انداز ایران 1404 باید ایران به اوج قله در منطقه برسد و در رتبه نخست قرار گیرد اما آیا با این برنامه می توان به این جایگاه رسید؟
شریعتمداری تاکید کرد: در برنامه وزیر پیشنهادی، به اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه نشده است.
به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری که به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است، در سال 1376 در دولت هفتم با اخذ 199 رای اعتماد از مجلس به کابینه پا گذاشت.
انحلال سازمان غله ایران، سازمان قند و شکر ایران، سازمان گسترش خدمات بازرگانی ایران و سازمان تعاون مصرف شهر و روستا و تجمیع وظایف آنها در شرکت بازرگانی دولتی ایران از اقدامات شریعتمداری در وزارت بازرگانی بود.
وی سال 1380 برای دوره دوم خدمت در وزارت بازرگانی با اخذ 215 رای از وزیرانی بود که آرای بالایی از مجلس گرفت.
شریعتمداری در دوران وزارت خود سازمان بازرسی و نظارت را در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادغام کرد، 51 درصد از سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به بخش غیر دولتی واگذار کرد و در زمینه اقدام های تاسیسی و توسعه ای، مرکز توسعه صادرات ایران را با ادغام در معاونت بازرگانی خارجی، به سازمان توسعه تجارت ایران مبدل ساخت.
همچنین در این دوره، ایران به عضویت ناظر سازمان جهانی تجارت در آمد. قانون های جدید تجارت الکترونیک، گمرکی، حمایت از مصرف کنندگان، صدور گواهی امضای دیجیتالی و... در دوره وزارت او در مجلس تصویب شد.
(شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها