شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۲۶۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
فریدون احمدی،نماینده مردم زنجان و طارم

شریعتمداری باید سکاندار جهش صادراتی کشور شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:در سال های پیش رو برای نجات بخش تولید از رکود، نیازمند جهش صادراتی هستیم و کسی به غیر از شریعتمداری در این دولت نمی تواند این جهش صادراتی را برای کشور رقم بزند.

فریدون احمدی  با اشاره به ارزیابی خود از وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم اظهارداشت: در خصوص وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بگویم، وزارتخانه ای که آقای ربیعی مسئولیت آن را برعهده دارد، وزارتخانه نسبتا بزرگ با موضوعات مختلفی است که هر بخش با بخش دیگر نیز متفاوت است اما معتقدم که آقای ربیعی به دلیل اینکه فرد سخت کوشی است در چهار سال گذشته این وزارتخانه را به خوبی مدیریت کرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند که به طور طبیعی ممکن است در دستگاهی ضعف‌هایی نیز وجود داشته باشد که ما آن ها را به خود وی نیز منتقل کرده ایم اما در عین حال غاطبه نمایندگان از عملکرد وی رضایت دارند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که شاید لازم باشد که وزیر برای دوره بعدی  تغییراتی در وزارتخانه ایجاد کند تا نتیجه بهتری بگیرد و از هر ناحیه ای که خود ایشان فکر می کنند نقاط ضعی وجود دارد و صلاح می داند که نیاز به ترمیم دارد حتما این کار را انجام دهد و تجدید قوا و تجدید تیم کند تا بتواند گام های موثر و محکمی را  برای پیمودن مسیر چهارساله بعدی خود بردارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص معرفی محمد شریعتمداری برای وزرات صنعت، معدن و تجارت و در پاسخ به این نقد که وزیر پیشنهادی تنها سابقه تجارت و بازرگانی دارد و به حوزه صنعت اشراف ندارد؟ گفت:اتفاقاً هر کسی که برای وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شود یا سابقه معدنی دارد، یا سابقه صنعتی و یا دارای سابقه تجارت و بازرگانی است.

وی خاطرنشان کرد: آن ها که وزیر پیشنهادی را تنها متبحر و متخصص در امر تجارت و بازرگانی می دانند، بدانند که وی برای آن دو بخش دیگر وزارت خانه یعنی صنعت معاونان توانمندی انتخاب خواهد کرد.

احمدی تصریح کرد: امروز ضروری‌ترین بحث بر سر این وزارتخانه که باید به آن توجه ویژه شود، بخش بازار و صادرات است وحمایت واقعی از تولید در صادرات است یعنی ما به تولید صادرات محور احتیاج داریم.

این نماینده مجلس دهم با تاکید بر اینکه در سال های پیش رو برای نجات بخش تولید از رکود، نیازمند جهش صادراتی هستیم، تاکید کرد: کسی به غیر از شریعتمداری در این دولت نمی تواند این جهش صادراتی را رقم بزند و از این رو شریعتمداری باید سکاندار جهش صادراتی کشور باشد که اگر از این زاویه به کارکرد این وزارتخانه نگاه کنیم، وی مناسب ترین فرد برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم است.

احمدی همچنین در خصوص وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی تصریح کرد: بنده به عنوان یکی از موافقان آقای حجتی در مجلس صحبت کردم چرا که معتقدم که وی به حوزه کاری خود بسیار مسلط است و وزارت جهاد کشاورزی را به خوبی می شناسد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت جهاد کشاورزی  یک وزارت تولیدی است و نگاه ما به این وزارتخانه تولید محور است و از این رو آن را بسیار نزدیک به وزارت صنعت، معدن و تجارت می دانیم و هم پوشانی فوق العاده ای با این وزارتخانه دارد./
(شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها