پنج شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۲۶۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی
محمودزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

حجتی از جهادی‌ترین مدیران دولت یازدهم بود/ کشور نیازمند مدیر دست‌پاک و کارآمد است

نماینده مردم مهاباد گفت: رشد اقتصاد بخش کشاورزی از سه و هفت دهم در سال ۹۱ به پنج و یک دهم در سال ۹۵ رسیده است. تولید از ۳ و ۹ میلیون تن به ۱۴ و ۶ دهم میلیون تن رسیده است.

جلال محمودزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: تعداد زیادی از اعضای کمیسیون کشاورزی قصد داشتند که در حمایت از آقای حجتی صحبت کنند اما به دلیل مشکل آیین‌نامه نتوانستند. در خصوص صلاحیت شخصی، مدیریتی و توانایی فردی آقای حجتی باید بگویم که ایشان شش سال استاندار یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور بودند و طرح‌های بزرگی مانند سد کرخه را اجرا کردند. بدون اقرار ایشان یکی از جهادی‌ترین مدیران دولت یازدهم بودند.

او خاطرنشان کرد: همه اذعان دارند کشور در حال حاضر کشور نیازمند مدیر دست‌پاک و کارآمد است. کشور با مشکلاتی مانند خشکسالی، کم‌آبی، بی‌آبی و امنیت غذایی مواجه است. تحقق راه‌حل این مشکلات نیازمند تدبیر است. 

نماینده مردم مهاباد خاطرنشان کرد: حجتی در این چند ساله ثابت کرده که علاوه به مسائل فنی به تهدیدات نیز بی‌توجه نیست. به عنوان فردی که بخش کشاورزی را می‌شناسند از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی دفاع می‌کنم. بخش کشاورزی فقط معطوف به بخش کشاورزی نیست که مدرک مرتبط بخواهد. بخش‌هایی مثل آبخیزداری و صدها طرح دیگر نیز وجود دارد که احتیاج به مهندس عمران دارد. در ضمن ایشان هشت سال وزیر بودند و در جهاد کشاورزی کار کردند. آیا این سابقه به اندازه یک مدرک لیسانس دانشگاه نمی‌ارزد؟

او تشریح کرد: آقای حجتی قانون رفع اختلافات را تصویب کرد و ابلاغ و اجرا شد و مشکلات بین کشاورزان و منابع طبیعی را حل کرده است. عادلانه نیست که تمام مشکلات موجود را از کم‌کاری وزیر بدانیم. بخشی از مشکلات مربوط به رادستی است. مثلاً در بخش بیمه که اشاره کردند دولت می‌باید به آن بودجه تخصیص می‌داد که علی‌رغم پیگیری‌های وزیر این اتفاق نیفتاد. 

جلال محمودزاده با اشاره به انتقادهایی که به محصولات تراریخته شده بود گفت: همه این محصولات مشکل ندارند باید با نظارت آنها را وارد و کاشت.

نماینده مردم مهاباد با بیان برخی آمار عملکردی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: رشد اقتصاد بخش کشاورزی از سه و هفت دهم در سال ۹۱ به پنج و یک دهم در سال ۹۵ رسیده است. تولید از ۳ و ۹ میلیون تن به ۱۴ و ۶ دهم میلیون تن رسیده است. همچنین خرید تضمینی گندم از ۲ و نیم میلیون تن به ۱۱ و نیم میلیون تن رسیده است. نرخ تراز بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آقای حجتی است که از منفی ۸ میلیارد به منفی ۳ میلیارد رسیده است و ۵ میلیارد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های بخش کشاورزی مسائل مربوط به آب است گفت: طرح‌های بزرگی در پایین دست سدها در این رابطه در حال اجرا است. در مناطق مرزی هم طرح‌هایی وجود دارد که از آب به نحو احسن استفاده شود.

محمودزاده تاکید کرد: در بخش کشاورزی با مدیریت آقای حجتی مراکز خدمات جهاد کشاورزی که تعطیل شده بود احیا شد و ناظرین کشاورزی مشغول کار بودند. با توجه به تجارب خوب آقای حجتی امیدوارم با رای بالای مجلس ایشان دوباره به عنوان وزیر انتخاب شود.
(پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها