پنج شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۲۶۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون جهادکشاورزی گلستان:

۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده گلستان پرداخت می‌شود

به گزارش فودنا، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده سرما پرداخت می شود.

حسین کاویانی درباره علت جبران نشدن خسارت‌های باغداران اظهار داشت: در سرمای زودهنگام آذرسال 95 بیش از 252 میلیارد تومان به کشاورزی استان گلستان خسارت وارد شد که براساس مصوبه هیئت دولت مقرر شد 100 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان اعطاء شود.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تاکید کرد: در این سرما 100 هزار تن میوه سردرختی و بیش از 5 هزار هکتار از باغات استان گلستان هم کاملا از بین رفت که هیئت دولت دستور پرداخت تسهیلات ارزان قیمت را داد.
کاویانی تصریح کرد: در قالب این دستورالعمل 100 میلیارد ریال تسهیلات با سود 10 درصد و با بازپرداخت 5 ساله در اختیار فعالان بخش کشاورزی که در سرما آسیب دیدند اختصاص می‌یابد که ابلاغیه این طرح از طرح سازمان برنامه وبودجه 3 هفته قبل به استان ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: تاکنون ابلاغیه بانک مرکزی به بانک عامل که بانک کشاورزی است نرسیده و با دریافت این ابلاغیه شرایط پرداخت در بانک فراهم خواهد شد.
قائم مقام رئیس سازمان و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان تاکید کرد: این تسهیلات به کشاورزان و باغدارانی که در سرما آسیب دیده‌اند و در کارگروه بحران شهرستان ثبت شده‌اند و کارشناسان خسارت تائید کرده‌اند، تعلق می‌گیرد.
کاویانی همچنین از کشاورزان خواست با مراجعه تدریجی به جهادکشاورزی شهرستان خود پس از ابلاغ به بانک از این تسهیلات برخوردار شوند وسقف این تسهیلات 15 میلیون تومان است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 90 درصد باغات کوچک بتوانند مشکل باغات خود را با این میزان تسهیلات رفع کنند.
قائم‌مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به باغات بزرگ هم گفت: به دنبال حل مشکل باغداران بزرگ هم هستیم تا بتوانیم این مشکل را رفع کنیم اما باید کشاورزان با توجه به برخورداری از تسهیلات در سال‌های گذشته شرایط را با بانک درمیان بگذارند و در صورت رسیدن به توافق با بانک‌ها از این نوع تسهیلات برخوردار خواهند شد.
کاویانی افزود: این تسهیلات به همه افراد مانند زارعان، باغداران، زنبوردارن، آبزی‌پروی و شیلات که از سرما خسارت دیدند تعلق می‌گیرد.
/تسنیم

(پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها