چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۲۶۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

چالش‌ بین وزارت‌خانه‌ها تنظیم بازار محصولات کشاورزی را ناکارآمد کرده است

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اظهار بی‌اطلاعی از رایزنی وزیر پیشنهادی وزارت صمت برای لغو قانون انتزاع و بازگشت این وظایف از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت گفت: این موضوع همواره یک موضوع چالشی بین دو وزارتخانه بوده است.

محمود دودانگه مشاور وزیر صنعت ،معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار بازرگانی فارس گفت: تنظیم بازار محصولات کشاورزی همواره به عنوان یکی از موضوعات چالشی مورد بحث بین وزارت بازرگانی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی بوده است و به همین دلیل مدیریت بازار این محصولات معمولا کارآمدی لازم را نداشته و همواره نوساناتی در بازار این محصولات قابل مشاهده است.

معاون سابق برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی افزود: بنابراین لازم است با تعامل مناسب و همین‌طور اتخاذ رویکرد تخصصی در دستگاه‌ها و ایجاد تمرکز در سیاست‌گذاری بازرگانی‌، شاهد بهبود وضعیت بازار این محصولات در راستای پشتیبانی موثر از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشیم.

وی بیان داشت: در این راستا ضروری است ضمن اصلاح قانون انتزاع، نظام بازرگانی کشور به صورت یکپارچه و با مدیریت واحد سیاست‌گذاری، پشتیبانی و نظارت شود، بنابراین انچه در ادامه و در دولت دوازدهم باید مورد توجه باشد احیای نظام یکپارچه بازرگانی کشور با رویکرد پشتیبانی از تولید صادراتی و رقابت پذیر و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

دودانگه گفت: بدیهی است کارامدی سیاست‌های بازرگانی که شامل سیاست‌های مربوط به صادرات، واردات، تعرفه گذاری، تامین، توزیع، بازار، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مقابله با انحصار و همین طور سیاست‌های مرتبط با خدمات بازرگانی شامل بانک، بیمه، بورس، حمل و نقل و لجستیک و گمرک مستلزم اتخاذ رویکرد یکپارچه است و امید می‌رود وزارت صنعت ،معدن و تجارت در دوره جدید بتواند ضمن استقرار نظام نوین بازرگانی و واگذاری تصدیگری‌ها در بخش بازرگانی و صنعت، جایگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و سیاست‌گذار ارتقاء داده و باعث ایجاد تحول در تولید و تجارت کشور شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی سابق از تلاش‌ها و رایزنی‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای جداسازی وظایف بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و انتقال آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت با رایزنی با برخی نمایندگان مجلس اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش فارس، امروز برخی از رسانه‌ها نوشتند که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت پیگیر لغو قانون انتزاع بخشی از وظایف تنظیم بازار از وزارت جهاد کشاورزی و بازگشتن این وظایف به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

این در حالی است که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که با تفکیک وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت موافق نیست.
(چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها