پنج شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۲۶۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران:

102واحد صنعتی مازندران به چرخه اقتصادی بازگشت

به گزارش فودنا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: 102واحد صنعتی مازندران به چرخه اقتصادی بازگشت.

سیدمصطفی موسوی با بیان اعلام حمایت خود از واحدهای صنعتی اظهار کرد: گازرسانی به شهرک‌های صنعتی از اقداماتی بود که در طول سه سال به هفت شهرک صنعتی استان گازرسانی انجام شد.
وی با بیان اینکه با تملیک بانک ها موافقت نمی کنیم، خاطرنشان کرد: در  شرکت شهرک های صنعتی کمیته ای با عضویت بانک های عامل سازمان صنعت و معدن تشکیل شد تا واحدها به چرخه تولید باز گردانده شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با بیان اینکه مهم‌ترین هدف کاهش قیمت تمام شده تولید برای واحدها است، گفت: در این راستا بخشی از گازرسانی انجام و ادامه گازرسانی به واحدها در دست اقدام است. همچنین امسال این برنامه در دو شهرک صنعتی لاله‌آباد و ناحیه صنعتی کاردیکلا بابل پیگیری و اجرایی می‌شود.
موسوی گفت: بازگرداندن به چرخه تولید یکی از اقدامات اثرگذار بود که تاکنون 102 واحد تولید به چرخه تولید بازگشت و در سال 95 واحدهای صنعتی داخل شهرک دریافتی مناسبی داشتند و 101 واحد در شهرک‌های مشمول تسهیلات شده که به این واحدها 170 میلیارد تومان تسیهلات پرداخت شد.
وی با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات در سال‌جاری پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد:در استان مازندران کمیته چهار نفری تشکیل شده است که به صورت جدی زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای مورد نیاز انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران سهمیه سال 95 برای استان را 470 میلیارد تومان عنوان کردو گفت: این تسهیلات در اختیار واحدهای متقاضی قرار گرفت، رقم اختصاصی سال جاری مشترک بین کشاورزی و واحدهای صنعتی است.
موسوی با بیان اینکه 39 شهرک و ناحیه صنعتی در استان مشغول فعالیت هستند، افزود: متوسط مساحت شهرک‌های صنعتی را در کل کشور در مازندران وجود دارد، برای شهرک امامزاده عبدالله به دنبال دریافت سند هستیم و 46.5 هکتار از اراضی کنار شهرک در اختیار این مجموعه قرار گرفت.
وی در ارتباط با تعطیل واحدهای صنعتی مازندران، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی متولی زیرساخت است، اقدامات عملیاتی در این حوزه انجام شده است و اگر واحدی به دلیل نداشتن زیرساخت تعطیل شده است شرکت شهرک‌های صنعتی باید پاسخگو باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران افزود: اهتمام در بحث تصفیه‌خانه وجود دارد و تصفیه‌خانه تشبندان با 70 درصد در دست ساخت است و مطالعه بر روی سه تصفیه‌خانه دیگر انجام شده است و به به زودی عملیاتی می‌شود.
موسوی گفت: تجهیز تمامی شهرک‌های صنعتی و نواحی به احداث تصفیه‌خانه در دستور کار است و در شهرک‌هایی که ملزم به احداث تصفیه‌خانه نشویم واحدها باید نسبت به ساماندهی پساب اقدام کنند و با واحدهای متخلف مماشات نداریم.
وی تصریح کرد:  2 هزار و 505 قرارداد در شرکت شهرک‌های صنعتی استان ثبت شده که در حال ساخت‌وساز هستند و از بین این واحدها هزار و 696 واحد به بهره‌برداری رسیدند.
این مسئول گفت: دو درصد آب کشور توسط بخش صنعت مصرف می‌شود، جایی که دو درصد صنعت مصرف می‌کند نمی ‎ تواند فاضلاب بیشتری تولید کند، آلودگی که ایجاد می‌کند این میزان نیست و بزرگ‌نمایی در این ارتباط انجام می‌شود.
موسوی با بیان اینکه ابزار قانونی برای جلوگیری از فعالیت واحدهای متخلف نداریم، افزود: به لحاظ قانونی محیط زیست باید در این زمینه اقدام کند، با این حال کارگروهی در استان تشکیل شده است که واحدهای متخلف شناسایی و نسبت به ساماندهی پساب‌ها اقدام شود.
/ایسنا

(پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها