سه شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۲۶۲۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

وزارت کشاورزی قابل دفاع ترین وزارتخانه دولت یازدهم بود

استاد دانشگاه علامه طباطبایی (ره) گفت: وزارت کشاورزی در دولت یازدهم قابل دفاع ترین وزارتخانه بود و به لحاظ پاکدامنی و پایبندی به موازین کارشناسی بهترین جایگاه را داشت.

«فرشاد مومنی» امروز در یک نشست که برای بررسی برنامه وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در موسسه دین و اقتصاد برگزار شد، افزود: برای تحقق رشد اقتصادی به تدوین برنامه نیازمندیم و تجارب بین المللی موفقی نیز وجود دارد که می توان از آنها بهره مند شد.
مومنی یادآوری کرد: میانگین بارندگی در ایران یک سوم جهانی و تبخیر در آن سه برابر جهانی است.
این اقتصادان افزود: اکنون سدسازی برای حمایت از بخش کشاورزی انجام نمی شود؛ بلکه برای عده ای منافعی به دنبال دارد.
وی تاکید کرد تورم و تولید ارتباط تنگاتنگی با سیاست های اقتصادی دارد و گفت: پارسال بهره ای که نظام بانکی کشور به مردم تهران پرداخت کرده است به طور سرانه ١٠٥ میلیون ریال بود.
مومنی رشد اقتصادی حاصل شده را ناشی از فروختن نفت و پر کردن ظرفیت های خالی اقتصاد عنوان و تاکید کرد سیاست های دولت باید نظام مالیاتی و بخش غیرمولد را کنترل کند.
وی همچنین تصریح کرد: سرمایه داری رفاقتی با روح تعاون مغایر است.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی (ره) گفت: ایران کشوری تاریخی است که همواره از برهه های دشوار عبور کرده است. اکنون نیز در عصر دانایی زندگی می کنیم و ذخیره دانایی در جامعه از مشکلات بیشتر است؛ به همین دلیل می توانیم خود را از برهه مشکلات اقتصادی برهانیم.
مومنی تاکید کرد حتی در ساختار رانتی و فاسد، زور دانایی از زور مطامع ناشی از رانت بیشتر است.
به گزارش ایرنا، معاون امور مجلس رییس جمهوری هفدهم مردادماه نام 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
به گفته «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که نام وی به عنوان رییس دفتر رییس جمهوری در دولت دوازدهم مطرح شده، قرار است نام یک وزیر پیشنهادی باقیمانده (برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) در آینده اعلام و فعلا برای این وزارتخانه سرپرست تعیین شود.
طبق ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و اخذ رای اعتماد برای هیات وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود.
«محمود حجتی» که به عنوان گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده است، با پیروزی انقلاب اسلامی وارد جهاد سازندگی شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت کرد.
وی سال 1373 مجری طرح سد کرخه شد و از سال 1376 تا سال 1379 تصدی وزارت راه و ترابری را بر عهده گرفت.
حجتی در سال 1379 که قانون ادغام وزارت کشاوری و جهاد سازندگی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، مدیریت و هدایت وزارتخانه جدید را عهده دار شد.
خودکفایی گندم برای نخستین بار در دوران پنج ساله تصدی وی در وزارت جهاد کشاورزی رخ داد.
در سال 1384 به عنوان رییس هیات مدیره هلدینگ عمران و مسکن بنیاد مستضعفان کشور منصوب شد.
با تشکیل دولت یازدهم در سال 1392 به عنوان وزیرجهاد کشاورزی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.
خودکفایی گندم و 21 درصد رشد تولیدات بخش کشاورزی در مقایسه با سال آغاز به کار دولت و رساندن آن به مرز 118 میلیون تن از دستاوردهای این دوره بود.
فردا (سه شنبه) رییس جمهوری با حضور در مجلس شورای اسلامی از برنامه های دولت دوازدهم دفاع می کند.
سپس بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آغاز می شود و گزینه های پیشنهادی برای هر وزارتخانه (بر اساس حروف الفبای وزارتخانه ها) از برنامه های خود دفاع می کنند.
(سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها