پنج شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۷
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۷۲۶۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
جلسه تولیدکنندگان فراورده های گوشتی با مسئولان

تصمیمات عجولانه دولتی ضربه سنگین به پیکره تولید

به گزارش فودنا، جلسه کمیته فرآورده های گوشتی انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران در رابطه با تغییرات ایجاد شده در اصلاحیه دستورالعمل استاندارد سوسیس وکالباس و خمیرمرغ، با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان دامپزشکی و اداره کل استاندارد استان مازندران و رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران برگزار شد.

*ضعف ها و ناهماهنگی ها مانع پیاده سازی دستورالعمل ها
رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با بیان اینکه انتظار می رود قوانین و مقررات طوری تدوین شود تا امکان انطباق برای تولیدکنندگان در بازه زمانی قید شده وجود داشته باشد، اظهار کرد: بعضی ضعف ها و ناهماهنگی ها در دستگاه های نظارتی مانع پیاده سازی دستورالعمل ها می شود به طوریکه تعدادی از آن ها وجب زیرزمینی شدن فعالیت های تولیدی در حوزه فرآورده های گوشتی شده است.
اسماعیل خاتمی مقدم  به بخشنامه اخیر تولید خمیرمرغ صادرشده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: این بخشنامه بدون هماهنگی با دو دستگاه نظارتی دیگر تنظیم و ابلاغ شد ه است، بعضاً طوری اقدام می شود که حتی برای کارخانجاتی که در جهت بهبود فرآیندهای تولید فعالیت کنند موانع و اختلالاتی پیش می آید حال چه برسد به کسانی که متخلف هستند!!
رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران  با بیان اینکه منافع مصرف کنندگان را در اجرای دستورالعمل ها بیشتر مدنظر قرار می دهیم چرا که تولیدکنندگان از بخشنامه ها مطلع ترند، تاکید کرد: تصمیمات و اظهارات عجولانه برخی از مسئولان ، سازمان ها و وزارتخانه ها نه تنها باعث رفع مشکلات و کاستی ها نشده بلکه  اعتبار آن افراد و دستگاه ها را نیز زیر سئوال برده است.
*فائو اصرار بر به کارگیری حداکثری پروتئین دارد
در ادامه  محمد حسن گلپایگانی  نماینده سازمان دامپزشکی با بیان اینکه  قوانین بین المللی فائو اصرار بر به کارگیری حداکثری پروتئین فرآورده های گوشتی در تولیدات غذایی دارد، تصریح کرد: وجه افتراق و تفاوت هایی بین بخشنامه های وزارت بهداشت و دو سازمان نظارتی دیگر وجود دارد که شرکت های تولیدی را دچار سردرگمی می کند همچنین بخشی از آن ها نیز قابلیت اجرایی ندارد.
*اولویت دانشگاه علوم پزشکی کیفیت محصولات است
حسن مکرمی نماینده حوزه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه گرچه اولویت اول برای دانشگاه علوم پزشکی مازندران مباحث کیفی محصولات است، خاطر نشان کرد: شرایط اقتصادی و  تولیدی را مدنظر داریم و به دنبال فشار بر تولیدکنندگان نیستیم.
وی  بخشنامه وزارت بهداشت در رابطه با موضوع خمیرمرغ را در مرحله ارزیابی دانست و تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی یقینا مشکلات و مطالبات تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی را به گوش مسئولان ارشد کشور خواهد رساند.
* 6 سال درگیر موضوع خمیرمرغ هستیم
محمود سلیمانی نماینده کارخانجات فرآورده های گوشتی انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 6 سال درگیر موضوع خمیرمرغ هستیم، اظهار کرد: این موضوع موجب شده تا خسارت های زیادی را متحمل شویم که جبران آن زمان زیادی می برد.
سلیمانی انجماد خمیر مرغ را در برخی از روزها به خاطر کاهش حجم تولید ضروری دانست و تاکید کرد:  تغییر رنگ برچسب ها غیر منطقی است چون موجب هزینه های تحمیلی بی مورد و گزاف خواهد شد.
/بلاغ

(پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها