پنج شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۲۶۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس مطرح کرد:

بخش عمده انجیر، مرکبات و محصولات دریایی مازندران تازه خوری می‌شود

به گزارش فودنا، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: در حال حاضر بخش عمده انجیر، مرکبات و محصولات دریایی مازندران تازه خوری می‌شود، در حالی که باید با حمایت از صنعت گران و سرمایه گذاران به دنبال توسعه صنایع تبدیلی و افزایش تولید باشیم.

علی محمد شاعری  در چهارمین جشنواره انجیر گلوگاه اظهار کرد: هر کشوری که تولیدکننده است به توسعه دست یافته و کشورهایی که مصرف کننده هستند همچنان در حال توسعه باقی ماندند، پس تولید رمز توسعه پایدار است که برای محقق شدن این هدف باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: جشنواره انجیر گلوگاه نماد بارز کار و تلاش جهادی است و باید مسئولان، کشاورزان و مردم شرایطی را فراهم کنند تا صنایع تبدیلی مربوط به انجیر و سایر محصولات کشاورزی در شهرستان گلوگاه احداث شود و به بخش تولید و اشتغال کمک کند.
شاعری یادآور شد: زمین به اندازه کافی در شهرستان گلوگاه وجود دارد و نیز امکانات کافی مانند برق، آب، گاز و تلفن در شهرک صنعتی گلوگاه فراهم است و اخیرا 200 هکتار دیگر نیز زمین برای شهرک صنعتی گلوگاه گرفتیم و در حال فراهم کردن زیرساخت های آن هستیم که امیدواریم تا پایان سال جاری آماده شود تا بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کند.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: باید از کسانی که در بخش تولید و صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند حمایت کرد و نباید مسئولان با شعار کار و تولید سخنرانی کنند و در مقابل با سختگیری‌های بی‌مورد موجب دغدغه و نگرانی سرمایه گذاران شوند. باید شعار و عمل با هم مطابقت داشته باشد تا مردم بی اعتماد نشوند.
شاعری اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده انجیر، مرکبات و محصولات دریایی مازندران تازه خوری می‌شود در حالی که باید با حمایت از صنعتگران و سرمایه گذاران به دنبال توسعه صنایع تبدیلی و افزایش تولید باشیم تا علاوه بر خودکفایی، محصولات شرق مازندران را به استان های دیگر کشور و حتی کشورهای خارجی صادرات کنیم تا آمار اشتغال، افزایش و تعداد بیکاران منطقه کاهش یابد. البته متقاضیان سرمایه گذاری نیز باید ضابطه و مقررات بانک ها و اداره ها را رعایت کنند اما اگر یک سرمایه گذار خوش نام مراجعه کرد باید مسیر مقدمات کار را کوتاه کرد تا سرمایه گذار ناامید و منصرف نشود.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس تصریح کرد: مردم منتظر هستند که بالاخره چه زمانی در بخش صنعت و اشتغال ایران، تحول ایجاد می شود در حالی که ایران از لحاظ منابع طبیعی غنی بوده و اقلیم های گوناگون هر استان ظرفیت سرمایه گذاری در بخش های متفاوت را دارد.
شاعری تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید کار مردم، بخش خصوصی و متقاضیان سرمایه گذاری را روان سازی کنند تا از تولید به صنعت برسیم و اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کنیم.
/ایسنا


(پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها