سه شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۲۶۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

بی ثباتی تجارت با عراق، صادرکنندگان را سردرگم کرد

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت:گمرک زرباطیه عراق بدون اطلاع قبلی به صادرکنندگان کشورمان، صادرات برخی محصولات را به عراق ممنوع اعلام کرده است.

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ،از ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی به عراق اظهار داشت: گمرک زرباطیه عراق بدون  آنکه از قبل به صادرکنندگان اطلاع دهد، واردات برخی محصولات نظیر هندوانه،خربزه، گوجه فرنگی و سیب زمینی به عراق را ممنوع اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه عراق ثبات سیاسی برای تجارت با ایران ندارد، افزود: براساس قوانین تجارت ممنوعیت واردات، یک ماه قبل این مسائل باید از سوی گمرک کشورهای مقصد اعلام شود و این درحالی است که عراق هر زمانی که بخواهد واردات را ممنوع می نماید.

نورانی ادامه داد: قبل از صادرات هر محصولی به عراق باید از گمرک آن کشور استعلام گرفته شود تا با آگاهی از ممنوعیت ها و محدودیت ها صادرکنندگان دچار سردرگمی نشوند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی تصریح کرد: با توجه به آنکه تصمیم یکباره گمرک عراق خسارت های زیادی را به صادرکنندگان وارد می کند،از این رو انتظار می رود که دولت در زمینه صادرات به عراق تصمیم های لازم را اتخاذ نماید./ باشگاه خبرنگاران جوان
(سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها