سه شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۷۲۶۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مازندران:

۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی مازندران اختصاص یافت

به گزارش فودنا، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مازندران با تاکید بر رونق تولید در جامعه گفت: ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی مازندران اختصاص یافت.

سید مصطفی موسوی گفت : واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در تولید و ایجاد اشتغال دارند که تلاش کردیم با برنامه‌ریزی مناسب و تخصیص اعتبار واحدهای نیمه کاره را تمام کرده و واحدهای غیرفعال دوباره به چرخه تولید برگردند.
وی افزود: ابتدای سال 93 حدود 126 واحد به تملک بانک‌ها درآمد که اکنون به حداقل ممکن یعنی 160 واحد رسید و به هیچ عنوان واحدهای در حال تولید تملیک صورت نمی‌گیرد.
موسوی تصریح کرد: سال گذشته در زمینه بسته رونق تولید تمام سهم استان یعنی 470 میلیارد تومان جذب شد که در این زمینه مازندران رتبه نخست را کسب کرد. همچنین 191 واحد درون شهرک صنعتی 170 میلیارد تومان دریافت کردند که تیمی جهت نظارت بر تسهیلات پرداخت شده تشکیل شد.
وی بیان کرد: در طول سه سال گذشته جهت کاهش قیمت تمام شده به هفت شهرک صنعتی گازرسانی شد و امسال نیز شهرک لاله آباد و کاردیکلای بابل در دستور کار قرار دارد. متوسط وسعت شهرک‌های استان زیر 50 هکتار است که هزار و 53 هکتار به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان اضافه شد.
مدیرعامل شهرک صنعتی مازندران گفت: شهرک صنعتی متولی زیرساخت‌ها بوده که 2 هزارو 505 قرارداد درشهرک داریم که در حال سرمایه‌گذاری هستند و از صفر تا 100 این واحدها تولیدی هستند و سامانه بهینه یاب نیز آماده پذیرش از طرح‌هاست.
موسوی بیان کرد: از تعداد قراردادهای ثبت شده هزارو 696 واحد بهره برداری شد و 900 واحد در مرحله ساخت است. در حال حاضر پنج هزارو و 500 مترمکعب پالایش می‌شود و 72 درصد واحدهای بهره بردار در استان به تصفیه‌خانه وصل هستند. در زمینه تصفیه‌خانه مازندران رتبه اول را در کشور دارد و در طول 3 سال گذشته 6 تصفیه‌خانه ساخته و نوسازی شد.
وی در زمینه پرداخت بدهی شهرک‌های صنعتی گفت: همه باید کمک کنیم چرخه تولید تداوم داشته باشد و دستگاه‌های خدمات رسان حق قطع کردن امتیاز آب و برق و گاز واحدهای صنعتی را ندارند.
/تسنیم

(سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها