دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۲۴۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

واردات محصولات تراریخته از فرانسه شایعه ای بیش نیست

عضو هئیت رئیسه ارگانیک گفت: واردات محصولات تراریخته کشاورزی از فرانسه صحت ندارد، چراکه طی سال های اخیر تولید محصولات دستکاری شده در این کشور ممنوع اعلام شده است.

آزاد عمرانی عضو هئیت رئیسه ارگانیک  با اشاره به آخرین وضعیت واردات انبوه محصولات کشاورزی دستکاری شده از فرانسه اظهار داشت: واردات محصولات  تراریخته کشاورزی از فرانسه صحت ندارد، چراکه طی سال های اخیر تولید محصولات دستکاری شده در این کشور ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت کشت محصولات کشاورزی در فرانسه، تنها ممکن است بذور ژنتیکی از این کشور وارد شود.

عمرانی در پاسخ به این سؤال که صادرات محصولات ارگانیک در ازای واردات محصولات تراریخته از فرانسه جای تعجب است، بیان کرد:  فرانسوی ها خواستار محصولات ارگانیک ایران به ویژه انار، پسته و زعفران هستند از این رو تجار ایرانی  پس از اخذ گواهی صادراتی برنامه های مختلفی را بدین منظور در دستور کار خود قرار دادند.

عضو هئیت رئیسه ارگانیک واردات محصولات تراریخته را تهدیدی برای کشور دانست و اظهار کرد: کشت محصولات ترایخته در کشور ما باید محدود شود به طوریکه تنها محققان با استفاده از علم روز دنیا تنها در صدد صادرات این بذور باشند.

وی ادامه داد: از آنجا که تولید محصولات تراریخته بی توجهی به کشاورزی ارگانیک را در بر دارد، از این رو نیازی به تولید این محصول نیست.

عمرانی تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر تولید محصولات ارگانیک در برنامه پنجم و ششم توسعه، توسعه کشاورزی ارگانیک در کشور امری ضروری است./  باشگاه خبرنگاران جوان،
(دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶) ۱۵:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها