دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۲۴۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

غنا فرصتی درخشان برای صادرکنندگان ایرانی

در ملاقات قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با قائم مقام رئیس جمهور کشور غنا، قائم مقام وزیر خارجه و وزیر توسعه اقتصاد آن کشور پتانسیل های صادراتی ایران برای تامین بخشی از نیاز های کشور غنا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، قائم مقام رئیس جمهور غنا با توجه به نقش بانک ها در توسعه روابط بین دو کشور، سه بانک دولتی از جمله بانک توسعه کشاورزی ، بانک تجاری غنا را به عنوان بانک هایی که میتوانند طرف مقابل بانک های ایرانی قرار بگیرند، معرفی کرد.

همچنین این گزارش به نقل از مجتبی خسروتاج ریس کل سازمان توسعه تجارت ایران می افزاید: بخش عمده ی اقلام صادراتی ایران جزو نیازمندی های وارداتی کشور غنا محسوب می گردد و می توان در جهت متنوع سازی سبد اقلام صادراتی به آن کشور برنامه ریزی کرد. ایجاد مرکز فروش محصولات ایرانی در کشور غنا و نیز همکاری در تهاتر برخی اقلام مانند کاکائو در مقابل شکلات، لاتکس طبیعی در مقابل تایر و تیوپ و همچنین صادرات سیمان، کاشی و سرامیک، محصولات پلیمری، دارو، محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی، تراکتور، قطعات ماشین آلات، محصولات فولادی بخصوص انواع لوله و پروفیل، کیسه های پلیمری، موتور سیکلت و قطعات، گاز بوتان مایع و مصنوعات پلاستیکی از دیگر زمینه های توسعه روابط تجاری بین دو کشور است.

در راستای این دیدار، پیلتن مدیرکل دفتر کشورهای عربی و آفریقای سازمان توسعه تجارت از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در 2 ماه آتی و به میزبانی غنا خبر داد.
(دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها