یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۲۴۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

صادرات امسال فرآورده های لبنی، یک میلیارد دلار هدفگذاری شد

وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر غذا و کشاورزی جمهوری غنا گفت: برای صادرات یک میلیارد دلاری فرآورده های لبنی در سال 1396 هدفگذاری کرده ایم.

«محمود حجتی» در این دیدار یادآوری کرد: در گذشته واردکننده لبنیات، مرغ و گندم بودیم اما امروز افزون بر تامین نیاز داخلی به صادرکننده این محصولات تبدیل شده ایم.
حجتی افزود: ایران در تولید گلخانه ای دارای برند جهانی و در زمینه دامپروری و خدمات دامپزشکی برخوردار از تجربیات زیادی است.
وی تاکید کرد موسسه واکسن و سرم سازی رازی با بیش از 90 سال قدمت، بزرگ ترین مرکز منطقه در این زمینه است.
این مسوول ادامه داد: کشت های فشرده و گلخان ای با توجه به صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید در دستور کار ما قرار دارد.
حجتی تصریح کرد: این دستاوردها حاصل بکارگیری راهبرد افزایش بهره وری و بهره گیری از دانش فنی روز بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی برای پیگیری مصوبات و گسترش همکاری های کشاورزی 2 کشور تاکید کرد.
وی گفت: در زمینه زیرساخت ها، سدسازی، راه سازی، تولید و عرضه دارو و خدمات پزشکی، عرضه کودهای شیمیایی و آلی، آموزش های فنی و حرفه ای، تحقیقات کشاورزی، مبادله بذر و ژرم و آموزش و ترویج کشاورزی ظرفیت همکاری وجود دارد.

** نیاز غنا به ماشین های کشاورزی، تاسیسات گلخانه ای و کود
وزیر غذا و کشاورزی جمهوری غنا در این دیدار گفت: راهبرد کشت برای تولید غذا و ایجاد اشتغال در دستور کار کشور ما قرار دارد.
«اسو آفریه آکوتو» اضافه کرد: توسعه دامپروری و صنایع لبنی برای ما مهم است و برهمین اساس به ماشین های کشاورزی، تاسیسات گلخانه ای و کود نیاز داریم.
وی افزود: به دنبال این هستیم که نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی 2 کشور بزودی در «آکرا» پایتخت غنا، برگزار شود.
به گزارش ایرنا، دیدار وزیر غذا و کشاورزی جمهوری غنا با وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهوری دولت دوازدهم صورت گرفت که عصر امروز (شنبه) با حضور مقام های کشوری و لشگری و اعضای هیات های سیاسی بیش از یکصد کشور جهان در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
جمهوری غَنا کشوری در غرب قاره آفریقا است که بیش از 27 میلیون نفر جمعیت دارد.
آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد مجموع صادرات و واردات ایران در چهارماهه نخست امسال به 29 میلیارد و 272 میلیون دلار رسید که 6 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 1395 است.
پارسال مجموع تجارت خارجی ایران 27 میلیارد و 635 میلیون دلار بود.
مجموع صادرات غیر نفتی ایران در این مدت نیز به 13 میلیارد و 459 میلیون دلار رسید.
چندی پیش مدیر عامل اتحادیه تعاونی های لبنی گفت: در 2ماه نخست امسال، 198 هزارتن محصولات لبنی به بازارهای هدف صادر شد؛ در حالی که این رقم پارسال 103 هزارتن بود.
«محمدرضا گنجی» پرداخت مشوق های صادراتی را در این افزایش موثر دانست.
پارسال نیز وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات محصولات لبنی از کشور یارانه در نظر گرفت که این اقدام به رشد ارزشی ۲۵ درصدی صادرات این بخش منجر شد.
بر پایه برنامه ششم توسعه، تولید شیر دامی که در پایان سال 1393 هشت میلیارد و 800 میلیون تن بود، باید در آخرین سال اجرای این برنامه پنج ساله (1400) به 11 میلیارد و 890 میلیون تن برسد.
ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها بویژه محصولات غذایی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد./ ایرنا
(یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها