پنج شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۲۴۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خریداری ۶۲هزارتن گندم دربیجار /۶۵درصد مزارع گندم بیجار برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی بیجار از خریداری ۶۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای فصل برداشت تا کنون در این شهرستان خبر داد.

محمد عباسی در گفتگو با خبر نگار مهر با اشاره به میزان خرید گندم از کشاورزان بیجاری اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا کنون ۶۲ هزار تن توسط ۱۷ مرکز خرید تعاون وستایی و دو مرکز غله خریداری شده است.

 وی با بیان اینکه تا کنون۶۵ درصد کل گندم‌زارهای بیجار برداشت شده است، بیان کرد: ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی گندم معادل ۶۵ درصد کل گندم زار های بیجار توسط غله و تعاون روستایی خریداری شده است.

عباسی افزود: ۱۰ هزار تن از گندم خریداری شده توسط شرکت غله و ۵۲ تن نیز توسط تعاون روستایی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت ۵۰ درصد پول کشاورزان خبر داد و گفت: کشاورزانی که زمین کشاورزی آنها دچار خسارت شده است که در این راستا نامه‌ای به مدیریت بحران استان ارسال شده و موضوع وام‌های دریافتی کشاورزان مطرح شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار همچنین از خرید دانه های روغنی در این شهرستان خبر داد و اظهارداشت:ا ز ابتدای فصل خرید دانه‌های روغنی نیز، تاکنون حدود ۴۵ تن دانه کلزا علی رغم سرمازدگی و شرایط نامساعد جوی از کلزاکاران شهرستان خریداری شده است.

وی تاکید کرد: در سال زراعی جاری۳۶  هکتار از راضی آبی شهرستان زیر کشت کلزا قرار گرفته است.

عباسی به خرید تضمینی دانه های روغنی از کشاورزان اشاره کرد و گفت: محصولات تولیدی کلزا به صورت تضمینی و هر کیلو دو هزار و ۷۸۳ تومان توسط تعاون روستایی و با نظارت مستقیم جهاد کشاورزی از کشاورزان خریداری شده است.
(پنج شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها