سه شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۲۳۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۶۰ درصد بیماری های عفونی انسان خاستگاه حیوانی دارد

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه ۶۰ درصد بیماری های عفونی انسان خاستگاه حیوانی دارد، گفت: سالانه پنج مورد از بیماری های جدید انسان که شناسایی می شوند، منشاء حیوانی دارد.

مهدی خلج امروز در مراسم افتتاح یک بیمارستان دامپزشکی در تهران با بیان اینکه در شرایط کنونی ایجاد این مراکز یک ضرورت است نه انتخاب، اظهار داشت: در عصر حاضر تامین رفاه حیوانات فراتر از تامین بهداشت دام است و این موضوع در حوزه مسئولیت های سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد بیماری های عفونی انسان خاستگاه حیوانی دارد، ضمن اینکه سالانه ۵ مورد از بیماری های جدید انسانی که مورد شناسایی قرار می گیرد، منشاء حیوانی دارد. همچنین ۸۰ درصد عوامل بیوتروریسم منشاء حیوانی دارند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در حال حاضر ۶ هزار و ۶۰۷ مرکز پیشگیری، تشخیص و درمانی در سراسر کشور وجود دارد که سازمان دامپزشکی به آن مجوز داده است.

وی درباره بیماری تب کریمه کنگو با بیان اینکه این بیماری بومی کشور است، گفت: آنچه که سازمان دامپزشکی انجام می دهد در زمینه ارتقای سلامت جامعه و بهداشت عمومی است.

خلج اظهار داشت: در زمینه کنترل این بیماری بازسازی کشتارگاه ها را در دستور کار قرار داده ایم و تلاش می کنیم که ساختار کشتارگاه ها را به سمت صنعتی شدن پیش ببریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه در کشور باید از کشتار غیرمجاز دام جلوگیری شود، گفت: یکی از تاکیدات ما قرار گرفتن گوشت ها در پیش سرد قبل از عرضه به مشتری است.

وی تصریح کرد: چون این بیماری در دام علائمی ندارد، تنها راه جلوگیری از شیوع آن در جمعیت انسانی، آموزش جامعه و مردم است.
(سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها