یکشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۲۳۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

علت گرانی گوشت گوسفندی چیست؟

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران، کمبود دام را از مهم ترین و اصلی ترین دلایل گرانی گوشت گوسفند در روزهای اخیر دانست.

علی اصغر ملکی  به ذبح بی رویه دام های مولد توسط سودجویان اشاره کرد و افزود: ارزان و سبک وزن بودن بره های ماده باعث ذبح بیشتر آنها، نسبت به بره های نر شده است.

وی همچنین افزایش احتمالی قیمت گوشت گوسفند در هفته های آینده را پیش بینی کرد و گفت: اتحادیه گوشت گوسفندی با توجه به نزدیک شدن به عید قربان و بعد از آن فرا رسیدن ماه های محرم و صفر و بالا رفتن تقاضا در ایام مذکور، طی درخواستی مکتوب از اتاق اصناف ایران و تهران تقاضای راهکاری سریع برای حل این بحران کرده است.

ملکی افزود: در حال حاضر بهای هر کیلوگرم دام زنده بین ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان عرضه می شود که این رقم ممکن است در آینده نزدیک به ۲۰ هزار تومان هم برسد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان با یادآوری موضوع ذبح ماده های مولد به سازمان های مربوطه، از واردات گوشت به عنوان راهکاری مناسب در شرایط فعلی نام برد.

بر اساس آمارهای اعلام شده، حدود ۱۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از محل واردات تامین می شود که این رقم به طور میانگین سالانه به  ۸۰ تا  ۱۰۰ هزار تن می رسد./ ایلنا
(یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها