شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۲۳۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واردات رنگ‌دانه‌های غیرحلال ممنوع است/سازمان غذاودارو مسئولیت نظارت را برعهده دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه واردات رنگ‌دانه‌های غیرحلال برای استفاده در صنایع غذایی و آرایش و بهداشتی طبق قانون ممنوع است، گفت: سازمان غذا و دارو تصمیم می‌گیرد چه محصولی مجوز واردات بگیرد و در محصولی نهایی استفاده شود یا خیر.

محمدحسین قربانی ، در خصوص استفاده و واردات رنگ‌دانه‌های طبیعی استفاده شده در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی که از حشرات گرفته می‌شود، اظهار داشت: در واردات محصولات سلامت محور، نوشیدنی‌ها و آرایشی و بهداشی بر اساس قوانین کشور دو مجموعه با محوریت سازمان غذا و دارو که بر واردات این رنگ دانه‌ها و هم در زمینه تولید آنها نظارت می‌کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو تصمیم می‌گیرد چه محصولی مجوز واردات بگیرد و اینکه در محصولی نهایی استفاده شود یا خیر، گفت: در کنار سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد نیز قرار دارد.

این نماینده مرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از این موارد در قوانین رسمی کشور منع مصرف دارد، اضافه کرد: در این بین در خصوص محصولات نهایی بحث حلال بودن و واردات آن از مجاری رسمی و قانونی مطرح است.

وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد کشور وظیفه نظارت و قانون‌گذاری در این زمینه را برعهده دارد، تصریح کرد: واردات رنگ‌دانه‌های غیرحلال برای استفاده در صنایع غذایی و آرایش و بهداشتی طبق قانون ممنوع است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این خصوص منع واردات این رنگ دانه‌ها بین سازمان و غذا و دارو و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شده، تاکید کرد: به‌صورت موردی اطلاعی در خصوص استفاده از چنین رنگ‌دانه‌های در صنایع کشور ندارم اما به‌صورت کلی واردات و استفاده از آنها منع قانونی دارد.
(شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها